Bengong

Salam.

Sekarang sini tengah hujan. Hujan lebat gila. Aku bukak email sebab nak hantar kerja yang penting. Bukak saja email, aku tertengok ada satu komen di entri lama aku.

Rupanya, ada juga makhluk sesat yang terlawat blog aku. Hahah. Aku dengan penuh rasa terima kasih dan terharu sangat-sangat sebab komen tersebut membuka hati aku untuk update blog aku ni yang aku rasa dekat 5 bulan tak update.

Aku rasa, ramai orang ada blog. Sungguh, ramai oo. Tapi, tak ramai di antara kita yalng konsisten update blog. Termasuk lah aku yang tersangat tidak konsisten. Biasanya penulis-penulis blog yang berjaya adalah mereka yang jenis update blog secara konsisten.

Alkisahnya ketidakkonsisten aku dalam mengupdate blog disebabkan beberapa faktor:

Malas
Sungguh, kalau malas apa pun tak boleh.

Internet slow cam sipot.
Dulu, aku duk kat Shah Alam. Jadik, intenet sangatlah laju walaupun kadang-kadang hampeh. Aku pakai broadband. Belum terfikir nak pakai streamix ke, sebab rasanya belum perlu. Disebabkan faktor internet slow, jadik aku rasa sangat-sangat malas nak update, dan lepas tue langsung tak update terus.

Kering idea
Sebenarnya, bukan idea kering, tapi malas. Kalau rajin, maka idea akan datang. Betui habaq hang.

Sedih
Aku sedeh sebab belum bertemu jodoh. Hahaha.. (jinbit mana ada kena mengena, mangkarq!)

Sibuk
Ini bukan penyebab, ini adalah alasan.

....................

Hidup sekarang
Sejak aku tak update blog, hidup aku banyak berubah sekarang ni. Kerja, suasana, cara hidup. Sungguh tak sama. Walaupun kerja sekarang adalah kerja yang amat stabil, tapi aku sungguh rindu keadaan dan suasana lama. Walauapapun, aku sangat bersyukur.

..................

Hidup ni mengajar kita untuk bersyukur. Kalau kita tak bersyukur, maka kita adalah hampeh.

........................

Aku sangat rindukan diri aku yang dahulu sangat gigih mengupdate blog. Sesapa, sila lempang aku supaya aku lebeh rajin mengupdate blog.

Salam.



Read Users' Comments (0)

0 Response to "Bengong"