Bunuh diri sebab serabut kepala otak.

Salam bloggerz

Pernah tak kamu semua rasa serabut sangat kepala otak sampai rasa macam nak bunuh diri?

Atau serabut hanya setakat rasa macam nak hentak kepala ke dinding laju-laju?

Atau serabut sikit-sikit sampai tertidur masa drive kereta?

...

Punca serabut?

Banyak sebab yang buatkan kita serabut kepala otak. Sebab yang paling biasa adalah banyak kerja, hubungan (suami-isteri, pakwe-makwe, kawan-kawan) dll.

Kalau banyak kerja, serabut sampai tak tahu nak buat apa. Dah la banyak kerja, komputer pulak buat hal. lagi la haram.

Kalau student paling biasa sebab asignment yang sebenarnya tak lah banyak tapi sebab bertangguh, jadik kerja tue jadik macam banyak. Paling haram, dah siap suma tinggal nak hantar pergi print je laptop, pendrive masuk virus, abis hilang semua. Pulak tue tak dak back up file. Memang hampeh!

Korang semua pernah tak merasa zaman guna disket. Masa tue pendrive takdak atau tak popular lagi. Aku penah merasa zaman tue masa awal zaman diploma. Buat asignment kat cc. Faham-faham lah bila buat asignment kat cc tahap virus memang gaban. Masa tue virus brontok gila-gila mengganas. Jenis virus copy folder. Haha.

Ok. Kalau berkaitan hubungan pulak memang sangat biasalah.

Hubungan takdak sefahaman
Hubungan ada orang ketiga
Hubungan terlarang

Aku malas nak borak pasal hubungan ni. Letih!!

Lagi satu sebab utama kepala otak jadik serabut adalah sebab jauhnya hubungan kita dengan Allah. Sungguh sebab aku pernah rasa dan tengah rasa.

Nak atasi serabut?

Tak payah sebenarnya nak atasi serabut ni. (Cilakak cakap senang la der... hahaha)

Kalau masalah berkenaan hubungan, bagi aku kita kena tahu apa punca masalah. Contoh, kalau suami serabut sebab isteri malas (hari-hari layan senetron indon sampai makan pakai tak terurus) suami kena la potong astro. hahah

Kalau hubungan isteri tension perangai lelaki yang pemalas, isteri kena la jadik pemalas gak. haha

Hidup suami isteri ni kena saling memahami. Memang la kadang-kadang kita jadik makin bosan sebab hadap muka dan perangai yang sama tiap-tiap hari. Jadik bagi aku suami dan isteri kena buat sesuatu yang berbeza untuk hadap tahap bosan tersebut. Contoh macam bulan madu kedua ke, apa ke.. (cilalak macam la aku dah kawen. haha)

Ok, kalau berkaitan dengan kerja, tak kiralah apa kerja apa pun kena buat on time (yeaaahh!!). Jangan bertangguh. Kalau banyak sangat cuba buat yang penting dulu dan yang nak kena hantar dulu. Setelkan satu-satu. Betul?

Kerja sebenarnya tak akan abis. Sungguh. jadik take it easy. Tak siap pun buat-buat lah macam siap. Betul? haha

Nota kaki: Aku yang serabut!


Read Users' Comments (0)

Nilai hantaran! Dem!!

Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran di Seluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000 - RM3,000

SPM : RM3,000 - RM8,000

STPM/DIPLOMA : RM8,000 - RM12,000

DEGREE : RM12,000 - RM15,000

2ND DEGREE/MASTER : RM15,000 - RM20,000


PHD : RM20,000 - RM30,000

Nota kaki: Malas la nak kawen

Read Users' Comments (0)

Lelaki dan Calon Isteri

Salam bloggerz

Semalam aku tengah stim2 layan facebook aku terbukak profil sorang member lama. Lama tak dengar cerita beliau. Dah nak kawen pun. Tahniah.

Member aku ni, masa dulu perangai mengalah jin. Nak kata jahat tue taklah jahat. Tapi nakal tue memang ya. Serius nakal sampai kalau ada ja muka budak sekolah nak kantoi merokok ke, apa ke, tak sah kalau beliau tak naik tapak perhimpunan kena sebat dengan cikgu.

Tue masa sekolah lah. Sekarang dah lost contact dan aku yakin beliau ni dah jadik insan berguna sekarang.

Berbalik kepada apa yang aku nak bebel pepagi ni. Lelaki dan calon isteri.

Semua sekarang sedia maklum bahawa lelaki sekarang memang kurang daripada kaum perempuan. Dah lah kurang, nak carik yang berguna pun susah. Maaf kalau orang lelaki marah. Tapi ini adalah kenyataan. Kalau tengok status kemasukan kat universiti sekalipun, memang dominasi kaum perempuan. Jawatan besar pun banyak perempuan yang pegang sekarang nie.

Kaum lelaki banyak mendominasi institut penjara, pusat serenti, sekolah juvana, bla.. bla..

Dan kaum lelaki yang sikit ni ada pulak yang menceburi arena cinta terlarang lelaki sama lelaki. Maka makin sikitlah golongan lelaki yang berguna.

Kaum lelaki yang masuk univerisiti pun belum tentu lagi berjaya tamatkan pengajian dan ini buatkan golongan lelaki berguna sekarang makin kurang. Boleh aku katakan bahawa perempuan yang kena memilih, bukan lelaki lagi sekarang.

Lelaki punyai pilihan yang pelbagai dan kurang sikit terdesak. Sekarang, kalau seorang kerani lelaki yang kawen dengan seorang pengurus bukan lagi benda luar biasa, dah jadik macam benda biasa.

Aku suka memerhati. Kebanyakan lelaki ni ada tengok macam ada trend. Trend berbeza antara calon isteri dan jugak awek.

Seorang lelaki kalau dia carik awek, bagi aku lebih cenderung untuk mencarik yang cantik, menarik, seksi, pandai bergaya..

Kalau tak percaya, cuba perati, Aku tak kata pandangan aku ni betul, tapi itu hanya pandangan peribadi.

Lelaki akan merasa bangga kalau awek beliau cantik, menarik, seksi.. Itu adalah lelaki. Lagi sekali, ini adalah pandangan peribadi.

Cuba pulak kalau ditanya lelaki macam mana beliau nak calon isteri beliau. Lelaki akan menjawab dengan lebih spesifik cth: bertudung, berbudi bahasa, hormat orang tua, sopan santun, lemah lembut...

Lelaki akan mencarik calon isteri terbaik untuk diri beliau, walau perangai beliau macam jin afrit.

Kalau ditanya perempuan, perempuan juga akan mencarik calon suami yang terbaik untuk diri mereka. Tapi dalam hal mencarik jodoh sekarang, bagi aku lelaki lebih banyak kelebihan disebabkan jumlah calon yang bersepah.

Perempuan sekarang memang sangat kena pandai jaga diri. Lelaki tak kisah sangat beb. Sebab lelaki adalah lelaki. Kalau umur lelaki meningkat sekalipun, itu tak jadik masalah sebab makin meningkat umur lelaki, maka "nilai tambah" beliau akan meningkat (tapi below 40 lah, kalau dah lepas 40 elok fikir kubur).

Perempuan pulak kalau umur makin meningkat, maka "nilai tambah" akan makin berkurang. Tak setuju? Itu adalah hak kamu.


Nota kaki:

Lelaki ini... Hakkkkk tuuiihhh!! hahah.

Read Users' Comments (0)

WTF?? Pondan punca "teman serumah" kena simbah asid!

Gelak guling-guling aku baca muka depan Kosmo hari ni. Simpati tapi dalam masa yang sama rasa macam nak hempuk kepala ke dinding. Dem!!!!

Seorang pondan yang so called "Natasha" mengatakan bahawa beliau adalah punca cemburu seorang lelaki yang menyebabkan so called "teman serumah" (dalam laporan Kosmo online disebut "teman serumah" tapi dalam suratkhbar lain plak bunyi "teman" ni iaitu Mohd Hafizudin Johari disimbah asid. WTf!!!

Belum reda lagi cerita pasal Allahyarham Aleesha Farhana a.k.a Mohd Ashraf Hafiz Abdul Aziz yang meninggal dunia, satu lagi cerita bikin gempar.

Nampaknya masyarakat kita makin open minded. Minda terbuka. Hak asasi tak boleh dilanggar.

Lelaki sama lelaki bukan lagi hal luar biasa dan perempuan sama perempuan bukan juga luar biasa. Kita memandang macam tanpa ada mata.

Tak lama lagi mungkin ada kes besar mintak perkahwinan sejenis dihalalkan di Malaysia. Kes paderi gay belum selesai mesti ada kes baru.

Kadang-kadang, aku rasa kita patut ada rasa malu dengan masyarakat kita yang makin pincang. Tapi itulah yang orang kata hak asasi.

Laporan suratkhabar Kosmo ni plak aku rasa macam ada yang pincang sikit. Cerita yang tak patut. Hanya sebab nak berita sensasi, sampai macam tue sekali laporan muka depan.

Laporan ni macam menghalalkan hubungan antara lelaki dan lelaki. Macam benda tue tak dak apa yang pelik. Ini macam menggalakkan lagi hubungan terkutuk a.k.a terlarang cam gini. Pening kapla!

Soalnya kat sini: Sampai bila kita nak hidup dalam kepura-puraan macam ni?


Nota kaki: Tak tau nak kata apa.

Read Users' Comments (0)

Tiada Baju Raya

Posting adalah melalui mobile.

Salam bloggerz.

Last ak beli baju raya kalau tak salah dua tahun lepas. Masa tue ak br grade dan keja sambilan kat uitm puncak alam.

Masa tue jugak ak tidak single sebab ada buah hati. Dem jiwang!

Ingat lagi baju raya tahun 2oo9 Itu adalah warna pink! Sama dgn beliau. Ceh kuasa dua jiwang!

Konon sehati sejiwa lah. Kuasa tiga jiwang,

Tapi last2 clash jugak. Sejak itu aku memang tak ada special gf. Dan sejak tue aku memang takdak baju raya. Tak beli dan tak pernah terlimtas untuk beli.

Cerita ni sama dengan cerita beg duit bodyglove ciplak harga 10 ringgit yang aku tak tukar2 selama lebih kurang lima tahun, Ada masa nanti aku cerita.

Dan aku telah bertekad untuk tidak beli baju raya sampai la aku jumpa seseorang yang boleh buat aku gegar.

Bole tak camtue?

Harus boleh...

Nota kaki: Bila?

Read Users' Comments (0)

Cinta Muka Buku -Najwa Latif-

Cinta Muka Buku -Najwa Latif-

Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku
Kau hantar petanda suruh aku terima kamu
ooh.. Hati ku rasa sesuatu..

Dan pabila kau kata kau mahu jumpa aku
Ku gelisah berdebar hati rasa tak menentu
oohh.. Kenakah rasa itu..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita cari peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata kerja
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau renung tajam-tajam mata aku
Ku rasa sesuatu rasa yang ku tak tahu Oooo…
Ini cinta remajaku

Dan pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo…
Itulah cinta yang satu, cinta di muka buku..

Bagaimana harus bersua
Ku rasa gementar tapi bahagia
Perlukah kita beri peluang pertama
Walaupun kita tak pernah berjumpa

Banyak persoalan yang berada di minda
Banyak tanda tanya dan juga kata cinta
Otak kata jangan hati pula kata ya
Hidup tak menentu adakah ini cinta

Banyak soalan banyak juga jawapannya
Kata hati dan rasa tak dibiar saja
Setiap yang berlaku ada kebaikannya
Harus pejam mata dan cuba apa saja

Pabila kau katakan kau suka aku
Ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju Oooo
Itulah cinta yang satu
Cinta di muka buku

Salam bloggerz.. Selamat berpuasa.

Currently, aku sangat addict dengan lagu ni. Tak tahu sebab apa aku rasa lagu ni sweet sangat. Haha

Tapi, dalam sweet2 lagu ni, ada beberapa perkara sikit yang aku kurang gemar.

Lirik lagu ni ada sikit yang tak patut. Macam..

...Harus pejam mata dan cuba apa saja....

Mana boleh pejam mata cuba apa saja. Contoh kalau nak isap dadah. Pejam mata cucuk jarum stim.... Lagi, kalau bf nak tibai pecah dara, pejam mata sakit sedaaaaapp...

Betul tak?

Lagi satu, lagu ni macam menggalakkan bebudak menggedik kat facebook. Tuuttt tak abis tumbuh bulu lagi tak habis-habis nak menggedik. Bebudak remaja ni apa ada depa tau. Depa tau nak sedap ja..

Video klip lagu ni sweet tapi aku ada sikit menyampah sebab alahai senangnya sekali je ajak jumpa terus setuju. Kalau dalam dunia nyata memang dah kena ngaapppp!!

Apa-apa pun, aku suka lagu ni sebab lagu ni sangat sweet dan lirik sangat catchy.

Nasihat aku kalau si adik Najwa Latif nak dengar, belajar rajin-rajin. Tapi Najwa Latif ni memang pandai pun PMR result 7A 1B. Cemerlang tue. Teruskan usaha!!!

Kalau bole, cubalah buat lagu yang dapat bimbing sikit kawan-kawan kat luar tue. Bebudak sekarang ni kalau mak bapak marah sikit lari ikut boyfriend, cikgu marah sikit repot kat mak abah, kawan-kawan tegur sikit marah ajak gaduh.

Cuma medium hiburan la aku rasa yang terbaik nak buat anak-anak dengar kata.. :)

Nota kaki:

Muka Najwa Latif macam ex gf aku. hahahhahaha




Read Users' Comments (0)

Makanan Bazaar Ramadan Mahal Ya Aaamattt!

Salam Bloggerz


Salam Ramadhan

Sikit lagi Ramadhan tahun ni akan tinggalkan kita. Harap-harap kita diberi peluang untuk merasa Ramadhan tahun depan.

Bulan Ramadhan kat Malaysia atau kat mana-mana di dunia sekalipun kalau takdak bazaar Ramadhan memang tak sah kot.

Di Malaysia ni, kadang-kadang sampai gaduh-gaduh, rasuah merasuah sebab nak dapat tapak bazaar. Donia.. donia...

Tapi, bila aku pegi bazaar nak beli makanan berbuka, kadang-kadang rasa sangat sakit hati sampai boleh bikin bebai. Sebab? kadang-kadang makanan mahal sungguh.

Paling ketara sekali, kuih muih. Ada sesetengah tempat yang kuih muih sampai seketul 40 sen. Tensi sungguh.

Standard kuih pulak harganya sekarang 3 biji singgit. Jadik, harga sebiji adalah lebih kurang 35 sen sebijik.

Harga tue yelah mahal satu hal, lagi satu hal bengang kuihnya mak aii.. kecik banget sih. Makan sekali suap abis!

Itu baru masuk harga kuih. Belum lagi makanan-makanan lain macam lauk pauk, segala jenis nasi macam nasik ayam, nasik kerabu, nasik tomato... Harga mahal jugak.

Lagi satu, cuba korang pegi bazaar ramadhan, kemudian cuba survey dalam banyak-banyak gerai kat sana, mesti ada satu gerai yang ramai orang. Cuba korang perati mesti kriteria yang buatkan kedai tue ramai orang:

-> makanan yang depa jual adalah sedap
-> makanan yang depa jual adalah makanan yang legend dan payah nak jumpa
-> makanan yang depa jual adalah dalam kuantiti yang banyak
-> makanan yang depa jual harganya adalah berpatutan.

Betul tak?

Nasihat aku kepada diri aku sendiri dan juga kita, kalau nak berniaga tua agak-agaklah. Selain nak untung, anggap jugalah apa yang diniagakan itu adalah sedekah. Tak rugi pun kalau buat kuih besar sikit, bagi lauk besar banyak sikit, nasik banyak sikit, rencah makanan lebih sikit. Percayalah formula nie

murah+sedap+banyak: Banyak untung!!!!!

Nota kaki:

Ada sorang member aku, dengan bangga katakan äku tak suka beli makanan kat bazaar". Lebih baik masak (nak aje aku offer jadik bini aku. hahahah)

Tolong bersih sikit ye makcik, pakcik bila masak tue. Orang sakit perut makan makanan yang kita makan dosa tau...

Read Users' Comments (1)comments

Hari Raya? Nikmatkah..

Salam bloggerz..

1. Alhamdulillah dah nak masuk fasa terakhir kita puasa. Sama-sama kita bersyukur sebabnya masih diberi kesempatan untuk berpuasa tahun ni.

2. Kurang lebih lagi 2 minggu bulan Ramadan akan meninggalkan kita. Dan kita akan menyambut 1 Syawal.

3. Terus kepada point yang nak aku sampaikan. Nikmat ke hari raya?

4. Kalau ditanya kepada aku personally, aku akan katakan bahawa hari raya adalah hanya akan memberi nikmat kepada mereka-mereka yang tertentu saja.

5. Golongan kanak-kanak sebab bebudak tak tahu apa-apa. Yang depa tau hanya kutip duit raya, main bunga api, makan... haha.

6. Golongan kedua adalah mereka yang puasanya adalah diterima Allah s.w.t.

7 Golongan ketiga adalah mereka yang ada sentimental value tentang sesuatu perkara. Contohnya ibu bapa yang merasa anak-anak berkumpul setahun sekali masa balik raya. Dan pada mereka-mereka yang macam bergaduh dua tiga tahun ke, dan hari raya ditakdirkan mereka baik-baik semula.

8. Selain daripada golongan-golongan yang aku sebut di atas, maka mungkin ada lagi mereka yang merasa nikmat raya. Aku malas nak fikir dah... Persoalannya, sebab apa raya kalau kita perhatikan makin tahun makin kurang nikmat?

9. Bagi aku, semua itu datang dari kita jugak. Kita sebenarnya hidup dalam kepura-puraan. Kita hidup dengan tipu diri kita sendiri. Kenapa aku katakan semacam itu?

10. Cuba macam mana kita nak merasakan nikmat raya kalau mula daripada raya pertama sampai raya ke 18, mula daripada tv kerajaan, tv bukan kerajaan, tv free, tv berbayar kita bukan dihambukkan dengan segala haram rancangan hiburan yang tak tentu hala. Nyanyi sana, nyanyi sini, dedah sana dedah sini. WTF? Kita masing-masing buat tak tahu dengan kepincangan yang terang-terang ada dalam hidup kita.

11. Lagi haram, tayangan perdana panggung wayang hari raya pertama. Aku rasa zaman tue makin lama makin suram. Tapi kalau aku tak salah dua tiga tahun lepas berlumba-lumba producer filem kat Malaysia ni yang nak tayangkan filem pada Hari Raya Pertama. Gila tak gila. Mangkuk mana la yang nak tengok filem hari raya pertama? Aku sungguh tak faham atau bagi sapa-sapa yang faham cubalah fahamkan aku yang mungkin kurang pandai ni.

12. Lagi, cuba fikirkan macam mana kita nak rasa nikmat, kalau tiap kali raya ja kita terlalu membazir. Ada yang tukar itu, ada yang tukar ini. Satu set ruang tamu nak tukar. Set langsir tukar. Suma tukar. Kawan aku yang kerjanya di bank mengurus loan penah cakap kat aku kalau nak raya permohonan loan akan meningkat berkali-kali ganda. Lepas tue, pakat-pakat semua tepuk dahi ye.

13. Itu sebenarnya baru sikit kepincangan dalam umat kita yang kita sedar tapi buat endah tak endah. Macam mana la nak rasa nikmat raya. Belum lagi masuk puasa aku dan kita yang entah diterima.

-end-

Nota kaki

Kalau aku katakan yang kita ni lebih pulun salah tak?
Kalau aku katakan kita sengaja pasanga lagu raya stat puasa pertama untuk menipu diri nak timbulkan mood raya salah tak?
Apa lagi kepincangan yang makin hari makin jauhkan nikmat raya dari kita?


Read Users' Comments (0)

Kenapa Masih Ada Spesies Itu?

Salam bloggerz.

Jarang benor dapat blogwalking. Rindu nak ada masa macam dulu tapi nak buat macam mana. Masa tak salah sebenarnya. Kita yang salah. Sebab tak pandai bahagikan masa.

Baru kejab tadi aku godek-godek facebook. Nah, beberapa lagi member aku telah kahwin. Tahniah kepada Norhafiza (coursemate masa kat UiTM), Iqbal (rakan coursemate masa kat UiTM), dan jugak Khairul Anuar (ex-SMKJ). Aku doakan korang bahgia sampai ke anak cucu, bahkan sampai ke nyawa dekat-dekat halkum. Haha..

Sorang lagi rakan sepemancingan, Wan Jinbit sudah selamat bertunang dengan Cik Sarina. Cepat-cepat kahwin la ye. (bukan kahwin, tapi nikah)..

Aku? Lambat lagi. Calon pun tunggang langgang lagi, Macam mana?

Berpasang-pasangan itu adalah fitrah dan nikmat yang Allah berikan kepada kita sebagai tanda sayang Dia kepada kita. Cukupkah kita bersyukur?

Aku manusia naif. Terkadang silap, terkadang tersadung. Tapi sebab silap itulah yang menjadikan aku manusia yang tidak ulang apa silap terdahulu.

Cukuplah kita bersyukur dengan nikmat fitrah tersebut?

Kita tidak bersyukur dengan menzalimi diri sendiri. Tersalah berkawan melampau batas sampai terlebih sudah terhilang dara bagi wanita.

Betulkah itu yang termaktub namanya CINTA? Kalau cinta mesti tak buat kan?

Beberapa minggu lepas, membe umah aku sendiri tengok dengan tragis percubaan bunuh diri sorang perempuan kat Seksyen 7 ni yang dengarnya sebab putus cinta. Tragis nasib baik tak mati.

Kalau aku kat tempat kejadian masa tue, dan yang nak bunuh diri itu adalah lelaki, aku akan siapkan video cam siap dengan pembesar suara cabar dia supaya terjun cepat-cepat. Gila kalau upload kat Youtube mahu dapat view juta-juta. Naseb la perempuan kan? Kalau terdaya tolong la sambut.

Bodoh ya amat la kalau putus cinta sampai nak bunuh diri.

Spesies..

Sejenis lagi manusia yang tak tahu rasa bersyukur adalah jenis manusia yang homoseksual. Baik gay atau lesbian.

Aku paling pantang kalau golongan ini dengan bangganya katakan bahawa itu adalah naluri.

Lainlah kalau kau tue dilahirkan khunsa, ada dua kemaluan. Itu mungkin adalah kecelaruan naluri.

Kalau yang normal, korang dengar depa cakap itu naluri, memang itu tak masuk akal.

Selalunya, keinginan golongan-golongan ni terdorong oleh beberapa faktor. Antaranya:

-Salah didikan daripada mak ayah:
Masa kecik manjakan sangat. Mak teringin sangat nak anak perempuan. Anak lelaki dikasi pakai baju perempuan, mainan perempuan. Bila besar, yang di salah anggap sebagai naluri itu makin menjana. Paling teruk, ada jenis mak dan ayah yang tak kisah anak-anak mereka lesbian atau gay. Ini memang tak dapat nak dibuat apa-apa.

-Pengaruh kawan
Ada sesetengah daripada kita yang dilahirkan dengan perangai yang agak bertentangan dengan jantina. Lelaki yang sepatutnya tegas, sedikit lembut. Perempuan yang sepatutnya lemah lembut macam tombo sikit. Tak salah sebenarnya. Tapi bila ruang lingkup pergaulan jadik lebih luas, maka pengaruh kawan-kawan amat mainkan peranan yang penting. Tengok jenis kawan la.

-Teringin nak cuba
Spesies suka cuba benda baru yang salah. Mula-mula cuba, lama-lama makin best (biasalah setan ni benda salah memang dia bagi rasa best sikit) jadik satu ketagihan. Sudah salah lubang....

-Mangsa keadaan
Benda ni betul-betul jadik ye. Tambah-tambahan budak sekolah yang satu spesies. Sekolah lelaki dan sekolah perempuan sahaja. Ada kes budak-budak baru masuk, nampak jambu sikit jadik bahan pemuas abang-abang dan kakak senior. Sungguh ini kawan aku yang penah kena cerita face to face dekat aku. Mula-mula mangsa keadaan, lama-lama biasalah jadik best. jadik mak ayah yang anaknya sekolah satu spesies sila hati-hati.

-Contoh tak baik dari public figure
Ramai kot artis-artis dan orang terkenal yang tergolong dalam spesies ni. Budak muda yang mentah biasalah mengikut.

-Saja carik nahas.
Yang saja carik nahas ni memang jenis mangkuk yang tak pernah sedar dan sengaja jadik spesies salah sebab nak carik duit lebih (gigolo) atau jenis suka carik kelainan. Nafsu semata-mata.

..............

Aku kadang-kadang pelik, sebab spesies salah ni kebanyakannya bukan jenis lekeh-lekeh, Ada yang berkerjaya tetap, gaji besar, tapi masih lagi carik benda yang salah. Sedap kat mana la..

Spesies-spesies ni agaknya lupa azab Allah turunkan kat kaum Nabi Luth. Memang kiamat sudah dekat sangat.. (harapnya sempat la aku kahwin.. :P)



Nota kaki:

Ingatkan diri sendiri saja..

Read Users' Comments (4)

Hari yang Penat

-Serius penat-

.

.

.

.

.

.

.

Cik M, napa x hantar email? :((

Read Users' Comments (1)comments

Perempuan Suka Lelaki Macam Mana?

Salam bloggerz.


Hari ni kepenatan. Tak tau kenapa tapi penat semacam. Aku kadang-kadang naik menyampah mengadap traffic jammed setiap kali pergi kerja, balik kerja. Sakit hati setiap kali tengok "makhluk-makhluk bukit" potong que. Sabar je.

Dan tadi satu lagi buat aku terkejut, masa tengah tunggu parking kat kawasan rumah aku yang sentiasa penuh, sempat lagi online.

Berita paling buat aku terkejut beruk,

Top 'Opposition leader' caught on sex video (Update)- Klik link dibawah-

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=%2F2011%2F3%2F21%2Fnation%2F20110321124525&sec=nation


Aku harap tak la betul. Dan aku bukanlah orang orang yang suka berbicara pasal hal macam ni. Aku hanya berminat pada Tun M saja.

Berbalik kepada tajuk entri.....

Perempuan sukakan lelaki macam mana?

Penat gila aku memikir. Sungguh. Sangat sukar dan payah nak ditafsirkan dengan kata-kata. Kompeks macam susunan DNA dalam badan.

Memikir tentang ini buatkan aku pening kepala. Telan 3 biji penadol active fast pun tak jadik apa-apa.

Cuba fikirkan..

Adakah perempuan sukakan lelaki yang baik?



Jawapan? Tidak dan Ya.

Contoh? Kalau perempuan sukakan lelaki yang baik, kenapa ramai lagi perempuan kat luar sana terkejar-kejar dengan lelaki yang hidung belang. Laki anak tiga, umur 45 layak dipanggil ayah dan hampir pasti bini kat rumah macam jadik tunggul kayu tak tahu apa laki dia buat kat luar.

Kebanyakan perempuan ini tahu bahawa lelaki tersebut adalah mempunyai isteri, tapi yang pelik ramai perempuan kat luar sana terkejar-kejar lelaki jenis ini. WTF!Q


Adakah perempuan sukakan lelaki kacak?



Jawapan: 90 percent Ya!

Dari mata turun ke hati. Yang penting ensem. Mulut busuk belakang cerita. Haha. Biasanya tahap hensem ni cuma perempuan suka usha. Bila dah kenal, rasanya fikir dua kali jugak la. Lelaki yang hensem plus baik adalah pakej. Tapi hati-hati juga perempuan, lelaki kacak a.k.a hensem sekarang jangan percaya sangat. Tambahan kalau smart semacam. Kemungkinan gay adalah tinggi.

Adakah perempuan sukakan lelaki kaya?




Jawapan: Ya lebih banyak dari tidak.

Sebab tue ramai perempuan muda sekarang carik lelaki yang lebih berumur. Kedudukan kewangan lelaki macam ni kukuh. Nak dibandingkan dengan lelaki yang muda belia, baru merangkak-rangkak.

Lagi, aku suka mencabar perempuan jika anda terpaksa membuat dua pilihan (kedua-dua ajak dinner) dari jejaka yang belum anda kenal betul (tahap kenal sama rata). Lelaki A pakai Mazda RX8, dan lelaki B pakai motosikal Honda 70 Petak. Yang mana anda akan pilih?

Adakah perempuan sukakan lelaki yang cool?


Jawapan: Ya kesemuanya.

Perempuan sukakan lelaki yang cool macam Sasuke. Kebanyakan perempuan tak sukakan lelaki yang clumsy macam aku.

Adakah perempuan sukakan lelaki yang kelakar



Jawapan: Ya. Perempuan sukakan lelaki yang boleh buatkan mereka ketawa. Tapi jangan melebih sebab nanti dikatakan poyo.

Adakah perempuan sukakan lelaki yang alim?


Jawapan: Semua akan mengatakan ya. Tapi tipu.

Salah satu contoh: Cuba lepak shopping compleks masa hari Jumaat. Ramai kot couple berdating. Masalahnya, tak malu ke diaorang berdating masa hari Jumaat?

..........

Sikit-sikit sudah ye. Banyak-banyak buat pening kepala. Kadang-kadang apa yang aku tulis bukan boleh percaya sangat kan?

Kadang-kadang mengarut boleh buat kita rasa enjoy! Sungguh.


Nota kaki:

Kadang-kadang pelik dengan perempuan. Sungguh cinta itu orang kata Buta. Dan kadang-kadang rasanya orang Buta adalah lebih bermakna untuk dicintai sebab orang Buta biasanya Buta Mata tapi Celik Hati..

Read Users' Comments (8)

Aku Kahwin Bulan Depan? Part 2

Jeng2.. Lama tak update blog. Baru rasa nak update.

Salam bloggerz.

Ingat lagi entri aku pasal Aku Kahwin Bulan Depan? Kalau lupa nah amik klik sini http://cintahatikamu-novelonline.blogspot.com/2011/02/aku-kahwin-bulan-depan.html

Sambungannya agak sweet. Kira dalam hati aku sebenarnya bukan ada taman dah tapi ada fun fair. Haha.

Ok aku sambung.

Lepas kira-kira 3 atau 4 hari aku tunggu email balasan dari Cik M, akhirnya beliau balas jugak. Tapi tak macam apa yang aku harapkan.

Sebelum email aku berbalas, Cik M banyak bertanya kepada membe aku Ila kenapa aku nak kenal dengan beliau. Alasannya, sebab dia sederhana sangat. Ila menjadi posmen tidak rasmi dengan khabarkan setiap perkembangan (sebab Cik M hanya berinteraksi dengan Ila, dan bukan dengan aku).

Tak lama, Cik M balas email aku dengan soalan yang sama: "Kenapa aku nak kenal dengan dia?".

Aku balas: "Biarlah itu hanya aku yang tahu".

Dan Cik M balas email aku itu dengan jawapan yang kalau aku takdak pegangan hidup memang terjun bangunan 18.

Balasan Cik M: "Saya rasa kita stop sampai sini sajalah".....

Aku terkedu dengar jawapan beliau. Tapi sempat reply dengan jawapan: Ök".

Selepas peristiwa tersebut, aku memang tak harapkan apa-apa lagi. Cuma kadang-kadang bila terserempak dengan beliau aku cuma tunduk dan buat-buat tak perasan.

Sampailah suatu hari, lebih kurang seminggu lepas peristiwa tersebut jadual kerja Cik M sama dengan jadual kerja aku jadik workstation kami dekat-dekat. Cik M kat belakang aku. Dan aku kadang-kadang terperasan yang Cik M ni kejab-kejab bangun. Tak pasti mungkin sebab beliau bosan (kerja sebagai customer service memang kadang-kadang agak bosan sebab 9 jam kena layan masalah customer. Jadik kadang-kadang kami berdiri, pusing-pusing..)

Tak lama, aku dapat update dari Ila: "Kecik, Cik M hantar email aku, dia kata ko comel"..

Aku terkejut beruk. Aku tanya Ila apa gila plak nie? Ila tunjuk email yang Cik M hantar kepada beliau.

"Kak Zila, kawan Kak Zila yang nak kenal dengan saya tue yang kat depan nie, kecik-kecik ang comel tue ke?"..

Aku dapat saja update, cuba balik menangi hati Cik M nie.

Rupanya, Cik M nie silap orang. Nama Hapiz banyak sangat kot sampai dia tersilap orang.

Dan sejak dari itu, aku dengan Cik M makin rapat dan Cik M berikan respon yang sangat baik.

Tapi sampai hari ni, cuma email jadik medium perhubungan kami. Dan aku masih lagi belum borak dengan dia face to face. Tapi itu jadikan cerita tentang kami jadik sangat menarik.

Bayangkan, perasaan menunggu balasan email, tersenyum sorang-sorang baca email beliau. Takde kata-kata rindu, cuma itu ditafsirkan melalui email yang ada maksud. Thrill beb!

Bagi aku, kalau dapat balas surat lagi thrill dan best. Sebab sekarang, teknologi macam facebook, Twitter, sms, video call jadikan sesuatu hubungan tue sangat-sangat cepat dan kecoh. Tak thrill langsung!

Aku cuma boleh berharap, agar ada kot rezeki aku dengan Cik M. Dan kalau ditakdirkan takde rezeki, pasrah dan redha saja.


Nota kaki:

Serius dalam hati ada fun fair. Haha..

Read Users' Comments (3)

Kita Adalah Penentu



Gambar terkini anak buah kesayangan aku.. Nor Alma Juwairiyah.. Inspirasi untuk aku update blog hari malam ni.
.
Salam bloggerz.
.
Hari ni, setelah lebih kurang setahun setengah aku tak karaoke dan jugak main bowling, atas desakan member-meber sekerja yang kebosanan tak tahu nak buat apa, akhirnya aku telah menyumbangkan suara yang telah sedia sumbang (karaoke) dan jugak skill yang telah lama berkarat (bowling) di The Curve. Rasa dah macam tua sangat untuk buat benda macam gitu (padahal aku baru saja umur 25). Dalam perancangan untuk ajak bebudak tersebut ke Bukit Cerakah lepas nieh.. :)
.
Okey berbalik kepada apa yang aku nak kongsi hari ni. "Kita adalah Penentu".
.
Macam ni. Aku bagi contoh..
.
Apa akan jadik kalau seorang remaja belasan tahun, merewang tak tentu hala tiap-tiap malam, kerja sekolah tak buat, pemalas, dalam kelas tidur, tiap-tiap hari kena maki dengan cikgu? Apa akan jadik?
.
Peratusan untuk remaja tersebut berjaya dengan cemerlang dalam exam boleh dikatakan akan menurun. Kecuali kalau dia adalah genius..
.
Dan remaja tersebut selepas gagal dalam exam, telah sedar dan mula mengubah diri sedikit demi sedikit. Mula belajar balik, kerja part time untuk sara kolej, dan belajar dengan bersungguh-sungguh.
.
Dengan izin Allah, mungkin dia dapat mengubah nasib hidup menjadi seorang yang lebih berguna.
.
Baik, sekarang kita ubah balik kemungkinan tersebut.
.
Selepas remaja tersebut gagal dalam exam, dia sangat kecewa. Kecewa dengan segala-galanya. Untuk ubati kecewa tersebut, dia makin liar dengan kehidupan malam. Tak peduli lagi akan larangan mak dan ayah, buat aktiviti mengarut macam lumba haram, hisap dadah dan macam-macam lagi..
.
Apakah kesudahan hidup beliau?
.
Dan cuba bayangkan apa akan jadik kalau remaja tersebut adalah seorang gadis atau perempuan? Titik.
.
Sebenarnya, selagi kita bernafas kita masih ada peluang untuk ubah apa yang tidak patut. Cuma kita kena ada usaha dan jugak keazaman untuk buat.
.
Tapi kita (TERUTAMA AKU) selalu saja alpa. Kadang-kadang bila gagal, kita akan rasa seperti macam Allah itu tidak adil kerana menggagalkan kita. Itu tidak benar.
.
Kita adalah penentu. Kalau kita nak berubah, kita boleh buat selagi ada kemampuan dan keazaman.
.
Kalau kita terjelopok tanpa buat apa-apa selepas gagal, maka kita akan jadik insan yang terus gagal. Tapi kalau kita menjadikan gagal itu sebagai pengajaran, mungkin besar kemungkinan gagal tersebut tidak lagi kita ulangi dan kita akan jadik insan yang berjaya.
Titik.
.
.
.
Nota kaki:
.
.
Kita adalah penentu.. Dengan izin dan bantuan Allah Yang Maha Esa.

Read Users' Comments (4)

Aku Kahwin Bulan Depan?

Salam bloggerz..
.
Kerajinan untuk update datang lagi. Dan biasanya pada waktu dan ketika jam tunjuk lebih kurang pukul 3 pagi.
.
Tajuk entri saja bikin gempak. Nak cerita sikit pasal kerja part time rakan sekerja aku yang dengan rela hati cuba carikan jodoh (husihhh, tak sesuai lagi perkataan nie) untuk aku.
.
Rakan sekerja aku, Ila nama beliau dengan rela hati telah cuba mengkenenkan aku dengan seorang budak consultant freshie di tempat kerja aku. Nama beliau biar aku namakan sebagai M saja.

.

Aku sejak mula Cik M ni masuk, suka la kiranya aku mengusha beliau. Sebab beliau ni boleh dikatakan comel. Nak kata cantik tidak ler tapi comel tue memang ya la sangat. Perwatakan sederhana, kecik molek, pakai tudung labuh, stokin tak lekang kot dari kaki.
.

Tapi aku ni biasalah kan, aku memang sangat payah kalau nak buka mulut dengan perempuan yang aku tak berapa rapat. Bertambah segan aku dengan Cik M ni sebab satu peristiwa.
.

Ceritanya gini...

Pada satu tengahari tatkala orang pergi solat Jumaat, aku dan seorang lagi rakan setempat kerja mengambil inisiatif dengan memonteng solat Jumaat dengan alasan sudah lambat. Segan nak cakap tapi mengaku je lah sebab aku bukan baik sangat. Sedang aku dan rakan sekerja tadi enak menjamu selera kat Food Court Jusco Sunway Pyramid, sekonyong-konyong Cik M ni datang lenggang-lenggok masuk jalan boleh kata sangat dekat dengan kami. Aku tak tahu sama ada Cik M ni perasan atau tidak, tapi aku memang perasan la dia sebab aku suka usha dia. Sejak hari tue aku memang kiranya nak angkat muka tengok dia pun agak jarang la dan lama-lama bila dah busy kerja, jarang terserempak maka jaranglah aku mengusha dan makin lupalah aku kat dia.
.

Sampailah kira-kira 2 hari lepas, rakan sekerja aku, Ila mengusulkan kepada aku supaya aku mengkenenkan diri kepada Cik M. Aku serius bab-bab cenggini kalau la ada exam comfirm aku tak lulus. Dan Ila mengambil inisiatif dengan bercakap dengan Cik M.
.

Ila katakan kepada Cik M bahawa kawan dia (aku la) nak kenal dengan Cik M. Cik M terkejut dan katakan kepada Ila bahawa beliau tak cantik, kenapa pulak aku nak kenal dengan dia. Dalam pada segan dan malu, Cik M bagi jugak la alamat email dia.
.

Dan aku dengan segala susah payah dan penuh tawakkal hantarla email kepada Cik M. Tapi sampai sekarang email tersebut tak berbalas.
.

Ila kemudian tanya pada Cik M, kenapa dia tak balas email aku. Cik M katakan lagi dengan penuh rasa rendah diri:

"Kak Ila, saya ni asal dari kampung, tak cantik, datang kerja hari ni pun pakai track sut, kenapalah kawan Kak Ila nak kenal dengan saya"...
.

Ila balas: "Nak kenal je kan. Jangan la risau, kawan akak tue baik (Baik ke aku nie? Akupun konfius). Kawan akak tanya kepasa M tak balas email dia".
.

Cik M balas: "Saya segan la kak. Saya ni macam ni je. Tapi insyaallah dalam masa dua tiga hari lagi saya balas email kawan akak tue. Sekarang segan lagi".
.

Sifat rendah diri Cik M ni buatkan aku lebih berminat la sangat untuk kenal dengan dia. Tapi sampai sekarang email balasan aku tak dapat lagi dari Cik M nie.
.

Ila dan kawan-kawan kerja aku awal-awal lagi dah warning, kalau kiranya jadik, kalau aku mainkan Cik M, memang nahas la aku. Tapi, rasanya aku bukan jenis macam tue kot. Insyaallah.
.

Persoalannya disini, identiti aku sekarang Cik M memang belum tahu lagi. Adakah dia akan sudi kawan dengan aku kalau sekiranya beliau ingat peristiwa aku kantoi memonteng Solat Jumaat tersebut? Biarlah Allah tentukan. Terlalu berharap tue tidak la. Tapi berharap tue memang ya sebab sejak hari aku hantar email kepada Cik M tempoh hari, sekejab-sekejab aku akan refesh email. Sekejab-sekejab refresh email. Mana la tahu Cik M terbuka hati nak balas email aku.
..........


Nota kaki:

Ajal dan maut, pertemuan adalah di tangan Allah. Kita sebagai hamba-Nya hanya mampu merancang.
.

Setiap kali Cik M lalu dekat work area aku, aku rasa berdesup je merah telinga aku. Kalau lah aku ni kulit putih, mesti blushing.. Hahahah.. Naseb gelap.

Read Users' Comments (7)

Seorang Wanita Bernama Hafiza

Salam bloggerz.
Terima kasih Allah sebab beri kesempatan dan kekuatan untuk aku lebih rajin mengupdate.
Sekarang, aku tak nak fikirkan masa untuk rating blog, ranking blog ke, traffic ke. Yang penting aku nak pastikan kekerapan aku mengupdate akan meningkat. Dan kualiti posting akan meningkat dan ada value walau penuh caci maki dan juga sindiran.
Sungguh blog bukan tempat untuk kita menunjuk pandai, tapi blog adalah tempat untuk kita memperbaiki diri..
...................................
Baru lepas ulang alik dari toilet. Bahana makan tak ingat masa dinner company tadi. Dem! Sakit perut.
..................................
Kali ni aku nak kongsi sikit pengalaman yang aku rasa hanya sesetengah kawan baik aku sahaja yang tahu. Dan itu pun kalau mereka itu masih ingat. Sangat rahsia tapi dah sampai masa untuk aku ceritakan sebab aku tersangat mahu berjumpa dengan beliau, walau sekejab.
.
Kisah seorang perempuan yang namanya Hafiza. Perempuan yang sekejab pernah aku kenal dan aku tak akan lupa sampai bila-bila walau sampai hujung nyawa aku sekalipun.
.
Macam ni...
Mesti korang semua pernah chatting kat MIRC kan? Yang ada room #kampung, #mamak dan seangkatan dengannnya.
.
Masa aku lepas habis SPM, dan aku balik kampung lepas kerja lima bulan di Nandos Midvalley, memang takdak aktiviti berfaedah yang aku buat sementara tunggu panggilan masuk U. Dulu rajin jugak aku solat jamaah kat masjid sebab mak aku sangat bising kalau aku tak pergi. Masa kat kampung kan...
.
Kiranya lepas solat maghrib, aku akan lepak-lepak sambil tunggu solat isya'. Habis bosan aku akan lepak ciber cafe main game King of Fighter dan kadang-kadang gatal tangan masuk MIRC.
.
Aku lupa tarikh tepat dan bila, aku kenal dengan seorang budak perempuan, tak salah aku dia tingkatan tiga (aku 18 tahun, jadik umur beliau 15 tahun). Nama budak perempuan tersebut Norhafiza, atau Hafiza dan aku panggil dia Fiza.
.
Entah macam mana, kami jadik rapat. Tapi tak sampai bercinta. Gila budak-budak sungguh masa tue.
Tarikh perkenalan tersebut adalah lebih kurang seminggu sebelum aku dapat tawaran belajar kat UiTM Penang.
Selalu jugak aku telefon dia malam-malam (pakai public phone, sebab masa tue aku belum pakai handphone lagi). Macam-macam kami borak, dan Allah tentukan kami jadik agak rapat.
.
Lupa nak bagitahu yang budak perempuan tersebut orang Terengganu. Satu tempat kat Terengganu yang namanya bermula dengan huruf 'P". Paka kot. (Ada ke tempat nama macam tue kat Terengganu? Aku malas nak google).
.
Masa aku mula-mula sambung belajar, aku masih lagi rapat dengan dia sebab dah ada handphone sendiri. Selalu jugak berbual kat telefon.
.
Pernah satu kali, aku habis 30 ringgit top up satu malam sebab masa tue call rate sangat mahal dan sms rate pun mahal jugak.
.
Hafiza ni seorang yang sangat cool, lembut hati dan kat sekolah dia jaga koperasi. Aku tak akan lupa itu. Suara sangat lembut tapi sangat kuat merajuk kalau aku agak lupa kat dia sebab masa tue aku masih agak tak tahu apa-apa pasal perempuan dan baru mula belajar kat U.
.
Satu malam, dia telefon aku dan katanya beliau kat hospital. Aku tanya kenapa? Tapi dia tak jawab.
.
Lepas tue, dia sangat selalu telefon aku dan kebanyakan masanya adalah masa dia ada kat hospital. Mungkin sebab dia bosan tak tahu nak buat apa.
.
Korek punya korek, akhirnya aku dapat tahu yang beliau ada masalah dengan tulang belakang.
.
Satu hari, dengan suara yang agak lemah, beliau telefon aku dan beliau katakan yang beliau ada kat hospital dan tak boleh jalan langsung. Aku jadik sangat risau. Tapi esoknya beliau ok balik dan pergi sekolah macam biasa.
.
Aku jadik semakin rapat dengan dia dan aku hampir-hampir sangat nak couple dengan dia (walaupun tak pernah jumpa). Tapi aku memang tak pernah cakap sebab rasanya dia pun memang budak lagi kan?
.
Suatu hari, malam dia telefon aku dan kali ni, suara dia sangat-sangat lemah. Macam biasa dia kena tahan kat ward. Dia ceritakan kepada aku yang dia pengsan masa jaga koperasi waktu petang.
.
Permintaan terakhir yang sangat-sangat buat aku terkilan adalah beliau katakan kepada aku yang dia terlalu ingin sangat jumpa aku. Masa tue aku rasa macam nak je ke Terengganu, tapi apakan daya masa tue aku tak mampu.
.
Dan lagi malang nasib aku, lepas beliau telefon entah macam mana telefon atau simcard aku ada masalah (aku memang lupa sangat-sangat) dan banyak nombor telefon termasuk nombor dia hilang.
.
Dan itu kali terakhir aku dengar suara dia. Lepas tue, dia langsung tak contact aku dan aku tak dapat contact dia sebab aku memang tak ingat nombor telefon dia.
.
Sampai sekarang, aku tak pasti sama ada beliau masih ada kat dunia ni atau meninggal dunia. Aku cuba carik kat facebook dan carik kat Friendster, tapi tak jumpa-jumpa.
.
Serius aku sangat terkilan.
.
Aku sangat-sangat tak boleh lupakan kata-kata beliau yang sangat lekat dalam fikiran aku sampai hari ni..
"Hapiz, sebelum saya pergi, saya teringin sangat nak jumpa dengan awak..."
Dan kata-kata tue memang keluar dengan nada yang amat lemah..
..
Nota kaki:
Hafiza, kalau awak terbaca la entri ni, boleh tolong tinggalkan komen?
-harapan yang tinggal harapan-

Read Users' Comments (3)

Perempuan Cantik di Mata Aku

Posting pertama menggunakan hp mini baru.. heheh.. :)
Sebagai lelaki, aku memang sangat suka usha perempuan. Usha je beb. Tapi kadang-kadang kalau rezeki depan mata, contoh macam pakai baju seksi-seksi, dan kemudian memang kiranya macam tak cukup baju, memang lagi suka la usha.
Tapi kan, jenis perempuan yang seksi bagi aku mula-mula memang best la tengok. Tapi lama-lama rasa menyampah ada la lebih daripada rasa best. Tak tahu kenapa.
Setiap lelaki punyai pandangan yang berbeza ke atas perempuan. Ada yang suka perempuan seksi, ada yang suka perempuan sederhana, ada yang suka perempuan rambut ikal mayang, dan ada juga yang suka perempuan yang chubby dan macam-macam lagi.
Sebagai lelaki, aku pun ada jenis-jenis perempuan yang sangat suka aku usha, walaupun tak secantik mana. Nak tahu?

Nampak kerek

Aku suka perempuan yang nampak kerek @ berlagak. Kiranya bila lelaki tegur, agak payah beliau untuk buka mulut. Perempuan macam ni biasanya ada nilai estetika (macam bangunan) yang tersendiri. Aku paling tak suka kalau perempuan menggedik tak tentu hala.

Mata tajam dan bulu mata lebat.

Tak tahu kenapa. Bagi aku bulu mata yang lebat itu adalah agak seksi. Perghh geli sial! Mata tajam bila merenung boleh bikin hati jatuh beb.

Kecik @ comel

Sebab aku pun kecik jugak. Haha

Kuning langsat

Bukan apa, cita-cita tak mahu memperturunkan gen gelap ini pada anak cucu. Faham tak?

Sederhana

Kadang-kadang, untuk jadik cantik tak perlu melebih-lebih dari segi make up ke, baju ke, beg tangan ke, kasut tumit tinggi satu meter ke... Kan?

Blur

Bagi aku perempuan yang blur adalah seksi!

Ketawa tutup mulut

Aku suka usha perempuan yang bila ketawa beliau akan tutup mulut. Damn sexy!

Bertudung?

Sudah tentu. Tapi aku sangat tak suka tengok perempuan pakai tudung lilit-lilit dan menggeleh gelebeh. Apa orang kata showl? Betul ke aku pun tak tau. Rimas beb bila tengok dan jugak agak terseksa.

Free Hair?

Sudah tentu juga. Haha. Rambut hitam dan ikal mayang adalah seksi bagi aku. Tidak bagi mereka yang warnakan rambut sebab sangat tak sesuai orang Melayu yang kulit sawo matang warnakan rambut.

Jaket

Perempuan pakai jaket adalah sangat seksi!

Pemalu

Perempuan pemalu adalah seksi. Serius!

Sedikit sebanyak yang aku rasa nak kongsi. itu sebenarnya adalah luaran sahaja. Kan di katakan di mata?

Sebenarnya cantik budi dan pekerti itulah yang dikatakan sebagai cantik segala-galanya.

Sebab?

Body yang cantik dan mantap, kulit yang halus dan mulus, bibir yang merekah bab delima, bila tua nanti takda makna langsung. Yang orang akan ingat adalah budi dan jugak pekerti kita.

Nota kaki:

Siapalah aku untuk menilai. Hahah..

Read Users' Comments (6)

Apa KEJADAHNYA dengan VALENTINE?

Aku menggunakan bahasa yang agak kasar dalam entri ini.

Aku dulu belajar kat UiTM Shah Alam. Duduk menyewa di Wisma Mais Seksyen 2 Shah Alam lebih kurang 2 tahun.

Paling best nak tahu, bilik aku bertentangan dengan McD Seksyen 2 Shah Alam. Apa yang bestnya?

Boleh kata tiap-tiap malam, terutama malam minggu, mesti ada couple yang beromen dekat parking McD tersebut. Bayangkan, parking awam boleh student-student bangang ni buat kerja?

Pernah satu malam, orang kata kalau dah rezeki tak ke mana la kan. Satu couple syok beromen dalam kereta betul-betul dekat sangat dengan parking yang paling clear. Gila syok sampai tak ingat awek tersebut hampir londeh kain. Lelaki memang jenuh menggomol la. Abis "bukuit-bukuit" kena tarah.

Sekali datang lori McD hantar stok. Potong stim. Lelaki jongos terbabit keluar dengan selamba isap rokok buat-buat tak tahu macam takdak kejadah apa yang jadik. Si awek plak sibuk betul kain dan baju.

Celaka potong stim sungguh.

Sempat lagi aku jerit "Woi beromen ke"?

Si pakwe mencari-cari siapakah yang menjerit itu. Tak lain dan tak bukan adalah aku. Haha. Bodo macam B*b*.

Insiden drama-drama realiti ini akan jadik bertambah best kalau musim perayaan. Contoh macam Tahun Baru ke, Merdeka ke, Valentine ke?

Valentine? Tutup cerita pasal romen kat parking McD.

Apa kejadah haramnya dengan Valentine ni?

Aku malas nak bercerita tentang sejarah, asal usul kejadah Valentine ni.

Hari untuk melahirkan dan meluahkan rasa kasih sayang?: Apa setakat hari ni tak ke lagi hari-hari lain hangpa semua geli-geli? (Geli-geli adalah cara terkini anak muda la ni tunjukkan rasa kasih sayang).

Hangpa semua akan hanya menambah statistik pasangan di tangkap khalwat dan kalau nasib tak baik mungkin akan keluar muka depan suratkhabar Metro, Kosmo, Sinar Harian dan bla-bla..

Nasib sikit lagi tak baik? Krew 999 join sekali operasi cegah maksiat malam Valentine haramjadah dan anda terkantoi. Muka anda dan couple satu negara boleh nampak.

Lagi bangang, anda cuba larikan diri dengan panjat alang ataupun beranda, lantas jatuh kepala dulu lalu mati.

Tak ke itu dinamakan kematian paling bangang?

Tolonglah, jangan menambah statistik kelahiran anak luar nikah dan kes buang bayi lagi sembilan bulan.

Para gadis, sila ingat bahawa pengorbanan anda menyerahkan dara pada pakwe anda adalah sia-sia dan bukan setakat sia-sia tapi sangat sial!

Laki beb, kalau dah dapat menda alah korang tue, tambah plak dengan kebodohan pakwe anda pancut dalam tanpa pakai sebarang protector, besar kemungkinan anda akan mengandung. Dan besar kemungkinan pakwe anda akan tinggalkan anda terkontang kanting dengan alasan:

"Eh, ko buat dengan orang lain ko tuduh aku. Dasar bohsia!". Macam mana?

Aku kesian dengan naseb pompuan. Serius! Tapi nak buat macam mana kalau itu yang korang pilih?

Masih ada masa lagi untuk korang elakkan dengan mengatakan "Apa KEJADAHNYA dengan VALENTINE?" kalau pakwe korang ajak dating malam Valentine.

Sungguh anda mampu mengelak!

Nota kaki:

Naseb aku single....







Read Users' Comments (7)

Kegilaan yang Mengarut

Kegilaan maksudnya ketaksuban
Ketaksuban boleh jadik mengarut kalau akal tak dapat menilai dengan waras
Dan ketaksuban boleh buatkan seorang itu jadik gila.
Tak percaya?

Contoh 1

Ali menceraikan isterinya dengan talak 3 sekaligus.
Sekarang Ali telah gila bayang sasau sebab tak boleh nak rujuk balik kecuali jandanya itu kawin lain.
Ali langsung mencarik seorang "Cina Buta" (pak sanggup) untuk berkahwin dengan isteri beliau dan mahu isteri beliau diceraikan pada malam itu juga. Isterinya setuju.
Pada malam itu, "Cina Buta" tersebut telah memberikan "servis" yang tak pernah isteri beliau rasai dan oleh kerana itu isteri beliau tak mahu diceraikan.
Ali gila dan tak lama terjun dari jambatan dan bunuh diri dekat Sungai Klang...

Contoh 2

Ah Keok seorang yang gila judi. Beliau berjudi tak kira pagi dan petang, siang dan malam. Berjudi boleh dikatakan hobi Ah Keok.
Harta benda Ah Keok yang berjuta-juta hasil peninggalan nenek moyang habis Ah Keok gadai sebab taksub berjudi.
Lagi teruk, Ah Keok sanggup pinjam duit dari ALONG dan lagi teruk beliau tak mampu bayar balik sebab bisnes dah lingkup.
Konco-konco Along carik beliau dan ugut hari-hari sampai Ah Keok tak tahan lantas beliau bunuh diri dengan minum racun tikus.

Contoh 3

Abu seorang yang kuat dan taksub bekerja. Beliau seorang Manager di sebuah kilang. Beliau kerja kuat sampai kadang-kadang tak balik rumah langsung.
Beliau ada seorang isteri (umur dalam lingkungan 35 tahun), body masih bergetah dan boleh kata menjadik bual bicara anak muda kawasan perumahan tempat beliau tinggal. Abu jugak ada seorang anak dara umur 14 tahun.
Oleh kerana Abu jarang pulang rumah, isteri beliau selalu rasa sunyi. Bila balik isteri beliau "mintak" Abu selalu tolak sebab penat.
Tanpa pengetahuan Abu, isteri beliau main kayu tiga dengan seorang jiran sebelah rumah.
Anak dara Abu pulak kurang kasih sayang (bapak kuat kerja, mak kuat buat kerja lain). Anak Abu join Mat Rempit. Mat rempit tersebut pulak adalah jiran sebelah rumah yang selalu buat "kerja part time" dengan mak beliau.
Mat rempit tersebut dapat double. Mak dapat anak pun dapat. Untung sungguh.
Tak lama, anak Abu mengandung anak luar nikah. Sebab beliau masih muda dan tak cukup kuat, kandungan gugur. Kompilasi dari itu, anak Abu masuk hospital sebab pendarahan. Pada malam kejadian itu jugak, Isteri Abu terkantoi buat kerja dengan mat rempit terbabit (Abu baru balik dari hospital, isteri Abu ingat beliau kerja).
Abu ambik pisau kat dapur dan tikam isteri dan mat rempit terbabit.
Tak lama, Abu kena tangkap polis dan dituduh membunuh.
Ali dihadapkan ke mahkamah dan kena hukum penjara seumur hidup atas tuduhan membunuh tanpa niat.
..........................

Sekarang percaya kan? Haha.

Apa pun yang kita buat, mesti seimbang. Kita tak boleh taksub sangat dengan sesuatu. Kalau taksub sangat, memang akan menjadi kegilaan yang mengarut.

Nota kaki:

Antara tiga cerita yang atas,yang mana paling best? Sila komen. :)

Read Users' Comments (4)

Cerita Hati

ESalam bloggerz.. Lama sungguh tak update..

Ini adalah posting pertama aku dari mobile. Punyalah payable nak menaip..Lenguh plak tue. Harapnya lepas no aku lebih gigih mengupdate.

Dulu masa aku penulis sepenuh masa raking benor aku update. . Sekarang? Hampeh.. Kerja aku sekarang memang tak izinkan aku online selalu.. Hmm..o

Kenapa tajuk posting aku buat julung-julung makings adalah sangat mual anak tekak?
Macam ni beb..

Aku tak tahu la kenapa sejak dua tiga menjak ni aku agak rasa kosong. Rasa bosan macam nak bunuh orang.

Penah sekali tue, member dan aku gedik sangat nak tengok cerita khurafat, pergilah tengok kat wayang. Sekali aku rasa bosan sangat, bapak tak best sampai aku bantai gelak setiap kali ada hantu keluar dalam cerita tue.
Spoiled mood couple nak romen peluk-peluk (takutla konon).

Dan, dua tiga hari lepas, aku punyalah bosan sampai dengan tak sengaja aku tengking balik customer yang tengking aku. Gila bahaya tue boleh kena buang kerja kalau silap haribulan. Bahayerrr..

Ada satu malam tue lebih kurang minggu lepas dalam pukul 3 pagi, punyalah rasa busan tahap gaban aku dengan selamba pergi hantar kereta kasi cuci. Pukul 3 pagi beb.. Gila bosan. Hahaha..

Patutlah ada orang bioleh jadik gila sebab bosan. Sekarang baru aku tahu.

Ada yang bosan sangat hidup sampai siap bunuh diri. Itu memang abis bosan tahap karma. Hidup ni pendek, kalau bunuh diri sekalipun, bosan jugak nanti dalam kubur kena seksa sorang-sorang.

Ok, berbalik kepada aku. Apa sebab aku bosan?

Aku sedar satu perkara yang jelas adalah oleh kerana kerja yang seumpama satu jadual tetap macam makan,tidur, berak buatkan aku jadik bosan. Macam ni; kerja, balik, tido. Tak keluar jalan-jalan, tak joging ke.. Dan jadual kerja macamitu jugak buatkan diri makin jauh satu Allah.

Kerja tak salah, cuma aku yang salah sebab tak pandai bahagi masa.

Kedua aku rasa mungkin dah sampai seru untuk aku Cuba fikir pasal satu fasa sikit berbeza dalam hidup. Aku patut cuba usaha cari sorang bakal suri kot.. Geli siut bila fikir balik. Tapi itulah kenyataan. Nak tak nak memang itulah. Umur dah 25. Tahap kalau Sekali bagi je confirm lekat jadik budak. Faham tak? Hahaha.. Tapi masalahnya nak mencarik la. Susah oooo..

Macam mana?
Sampai sekarang aku masih lagi bosan memikir, kenapala tajuk posting aku ni "cerita hati". Bapak jiwang!

Nota kaki:

Apa korang buat kalau bosan ha?

Read Users' Comments (2)