Aku Kahwin Bulan Depan? Part 2

Jeng2.. Lama tak update blog. Baru rasa nak update.

Salam bloggerz.

Ingat lagi entri aku pasal Aku Kahwin Bulan Depan? Kalau lupa nah amik klik sini http://cintahatikamu-novelonline.blogspot.com/2011/02/aku-kahwin-bulan-depan.html

Sambungannya agak sweet. Kira dalam hati aku sebenarnya bukan ada taman dah tapi ada fun fair. Haha.

Ok aku sambung.

Lepas kira-kira 3 atau 4 hari aku tunggu email balasan dari Cik M, akhirnya beliau balas jugak. Tapi tak macam apa yang aku harapkan.

Sebelum email aku berbalas, Cik M banyak bertanya kepada membe aku Ila kenapa aku nak kenal dengan beliau. Alasannya, sebab dia sederhana sangat. Ila menjadi posmen tidak rasmi dengan khabarkan setiap perkembangan (sebab Cik M hanya berinteraksi dengan Ila, dan bukan dengan aku).

Tak lama, Cik M balas email aku dengan soalan yang sama: "Kenapa aku nak kenal dengan dia?".

Aku balas: "Biarlah itu hanya aku yang tahu".

Dan Cik M balas email aku itu dengan jawapan yang kalau aku takdak pegangan hidup memang terjun bangunan 18.

Balasan Cik M: "Saya rasa kita stop sampai sini sajalah".....

Aku terkedu dengar jawapan beliau. Tapi sempat reply dengan jawapan: Ök".

Selepas peristiwa tersebut, aku memang tak harapkan apa-apa lagi. Cuma kadang-kadang bila terserempak dengan beliau aku cuma tunduk dan buat-buat tak perasan.

Sampailah suatu hari, lebih kurang seminggu lepas peristiwa tersebut jadual kerja Cik M sama dengan jadual kerja aku jadik workstation kami dekat-dekat. Cik M kat belakang aku. Dan aku kadang-kadang terperasan yang Cik M ni kejab-kejab bangun. Tak pasti mungkin sebab beliau bosan (kerja sebagai customer service memang kadang-kadang agak bosan sebab 9 jam kena layan masalah customer. Jadik kadang-kadang kami berdiri, pusing-pusing..)

Tak lama, aku dapat update dari Ila: "Kecik, Cik M hantar email aku, dia kata ko comel"..

Aku terkejut beruk. Aku tanya Ila apa gila plak nie? Ila tunjuk email yang Cik M hantar kepada beliau.

"Kak Zila, kawan Kak Zila yang nak kenal dengan saya tue yang kat depan nie, kecik-kecik ang comel tue ke?"..

Aku dapat saja update, cuba balik menangi hati Cik M nie.

Rupanya, Cik M nie silap orang. Nama Hapiz banyak sangat kot sampai dia tersilap orang.

Dan sejak dari itu, aku dengan Cik M makin rapat dan Cik M berikan respon yang sangat baik.

Tapi sampai hari ni, cuma email jadik medium perhubungan kami. Dan aku masih lagi belum borak dengan dia face to face. Tapi itu jadikan cerita tentang kami jadik sangat menarik.

Bayangkan, perasaan menunggu balasan email, tersenyum sorang-sorang baca email beliau. Takde kata-kata rindu, cuma itu ditafsirkan melalui email yang ada maksud. Thrill beb!

Bagi aku, kalau dapat balas surat lagi thrill dan best. Sebab sekarang, teknologi macam facebook, Twitter, sms, video call jadikan sesuatu hubungan tue sangat-sangat cepat dan kecoh. Tak thrill langsung!

Aku cuma boleh berharap, agar ada kot rezeki aku dengan Cik M. Dan kalau ditakdirkan takde rezeki, pasrah dan redha saja.


Nota kaki:

Serius dalam hati ada fun fair. Haha..

Read Users' Comments (3)

3 Response to "Aku Kahwin Bulan Depan? Part 2"

  1. namia cinta says:
    March 20, 2011 at 10:45 PM

    semoga semua nya di permudah kan .. kalau ada jodoh tak akan ke mana ..



    nota: lama tak datang sini ... nampak update jer tapi bz sangat2 skang nieh

  2. Hidayati Farhan says:
    March 21, 2011 at 7:49 AM

    wah wah wah. sweet sgguh. doa semoga ada jodohnya ya :)

  3. semut lelabah says:
    March 21, 2011 at 9:22 PM

    mia namia: insyaallah..

    poyaty: hehehe