Apabila Tapak Kasut Berbicara:Takut Mati dan Jadi Bodoh





Gambar: www.drivesunuts.com


Salam. Terima kasih tak terhingga kepada sesiapa sahaja yang singgah, jalan-jalan, terjumpa, ataupun sesat sekejab di blog picisan aku ni. Pesan aku, alang-alang dah singgah janganlah segan dan buatlah macam rumah sendiri. Jangan hacked sudah. Haha.

Penting sekali, cuba bagi sokongan dengan membaca novel online bersiri aku Cinta Hati Kamu dan jika sudi tinggalkan komen, kutuk pun takpa tapi agak-agaklah.. :)

Ok, hari ni, Selasa 8 hb Jun hari kedua aku kerja kat tempat baru. Samalam aku pegi naik komuter, hari ni aku cuba pulak menapak naik bas sebab lagi murah. Dari Seksyen 7 Shah Alam (umah aku) aku kena naik bas Seranas (nombor berapa aku suda lupa) ataupun naik bas Rapid KL nombor 601).

Naik bas tue ke "Pusat Beli dan Belah" PKNS kemudian dari sana ada bas terus ke Sunway.

(Apa kena mengenanya cerita naik bas dan jugak takut mati? haha.. Ni nak cerita la nie)

Ok, masa aku naik bas tadi tadi, bas yang pertama (bas Seranas untuk ke PKNS) something was happen and it was totally funny.

Segala-galanya ok, takde apa pun masalah sampailah bas tue sampai di Seksyen 2. Tiba-tiba, bas Seranas yang aku rasa umurnya da dekat 40 tahun berbau hangit. Kira macam ada masalah enjin yang serius dan bau hangit tue macam bau terbakar.

Bila dah bau terbakar tue, mulalah keadaan dalam bas jadik havoc dan kelam kabut. Gues what happen? hahah

Ramai yang ada dalam bas bangun dan yang berdiri kelam kabut ke pintu nak turun. Masa tue bas masih berjalan macam xde apa-apa masalah pun.

Dalam keadaan kelam kabut tue, ada la seorang budak pompuan Melayu yang nasibnya kurang baik, n force to the downstairs of the bus dan hanpir sahaja di force untuk terjun dalam keadaan bas yang masih berjalan. Nasib baiklah budsk pompuan tue tak turun, kalau dia turun ada yang mati aku agak, ataupun cedera sekurang-kurangnya. Hahaa..

Lepas keadaan jadik havoc, driver bas berhentikan bas, dan dengan selamba keluarlah ayat dari mulut beliau, "Kecoh-kecoh kenapa nie? Sapa nak turun haa turun la"..

Ada jugak yang turun tapi nothing was happen, bas tak terbakar n bau hangit hilang sikit-sikit.. Bengong sungguh dan saudara saudari yang turun tadi naiklah balik dengan rasa malu.

Kalau korang nak tahu, kira-kira 90 peratus penumpang yang kecoh dan kelam kabut tadi adalah mamat dan juga minah Indon. Betul-betul takut mati dan buat kecoh saja. Dan yang paksa budak perempuan Melayu tadi terjun dari bas yang masih berjalan jugak minah Indon. Sangatlah sengal. hahaha..

Nak tahu apa aku buat dalam keadaan havoc tadi? haha.. Aku tak sangka walaupun ak duduk di kerusi yang paling dekat dengan pintu, aku hanya duduk rilek, tengok orang dan tak rasa apa-apa.. Aku pun tak sangka aku adalah cool sampai macam tue sekali..

So, aku nak tanya korang jika korang berada dalam situasi aku tadi, apa yang akan korang buat?

a. Terjun turun dari bas melalui pintu
b. Pecahkan tingkap bas dan terjun turun
c.Jerit kat pemandu bas suh dia berenti
d. Tak buat apa-apa dan belagak cool walaupun takut bas meletup

Sila jawab dalam komen jika korang sudi. Salam dari tapak kaki aku..




Read Users' Comments (10)

10 Response to "Apabila Tapak Kasut Berbicara:Takut Mati dan Jadi Bodoh"

  1. Sayang Amirah says:
    June 9, 2010 at 12:56 AM

    D Tak buat apa-apa dan belagak cool walaupun takut bas meletup

    entry anda pun lawak , gelak baca heehe

  2. semut lelabah says:
    June 9, 2010 at 1:01 AM

    cik sayang follow sekali.. :)

  3. ME MAZLINA says:
    June 9, 2010 at 1:14 AM

    hahaha..kalo aku la kan.. aku tgk dl keadaan cane..kalo driver yg kuar dl br aku turun.. :D haha

    jawapan: (D)

  4. ong ong kedek kedek says:
    June 9, 2010 at 1:22 AM

    salam ziarah dan salam perkenalan:)
    kah3 entry pon dah interesting

  5. semut lelabah says:
    June 9, 2010 at 1:22 AM

    hahaha... ina ko tipu.. :)

  6. semut lelabah says:
    June 9, 2010 at 1:34 AM
    This comment has been removed by the author.
  7. semut lelabah says:
    June 9, 2010 at 1:35 AM

    nizam pun memilih d ye? adakah benar? kalau aku telah ternyata benar kerana tadi telah terbukti,, tak caye tanye pemandu bas,, hhahaha

  8. ME MAZLINA says:
    June 9, 2010 at 5:15 PM

    hahaha...cane ko tau aku tipu?

  9. Cik Bucken says:
    June 9, 2010 at 9:27 PM

    i chose D tapi tuka jawapan sket.. "Tak buat apa-apa dan belagak HOT walaupun takut bas meletup" huhu..meletop! nak hot aje..=P

  10. semut lelabah says:
    June 9, 2010 at 9:29 PM

    hahah,, boley lak gitu yer cik bucken.. hahah.. :)