Perasan Pandai: Konon Tip la.. hahah (tajuk entri telah diedit.. hahaha

Aku baru saja start blogwalking dalam dua minggu lepas. Dan selepas aku blogwalking, aku ada rasa satu perasaan yang agak tak best bila blogwalking. It just my personal opinion. Sesiapa pun boleh bagi pendapat kan? (Entri sebenarnya takde kene mengena langsung dengan isi kandungan.. hahahaha... Kepada otai En. Ben, mintak maaf sangat-sangat saje je petik nama.. Rasanya beliau tak akan singgah punya blog aku.. Hahah..)


1. Tulisan kecik atau terlalu besar
Adus, aku sangat tak suka kalau jumpa blog yang tulisannya kecik je.. Payah dowh nak baca. Kalau besar pun macam agak rimas sikit.

2. Komen
Aku sangat rasa tak best bila susah nak bagi komen. Aku ni jenis yang suka mengomen.. Kena ada word verification la, itu lah, ini lah.. Adus, melambatkan masa bagi seorang blogger tegar yang kuat berjalan macam aku ni ha..

3. Lambat loading
Ni lagi satu. Kalau widget banyak sangat blog macam lambat sangat nak loading. Tensen sebab aku punya tahap kelajuan intenet agak hampes..

4. Owner blog dengan pakwe/makwe
Aku tak tau kenapa kalau aku jumpa blog, then kalau ada gambar peluk-peluk sama laki pompuan ke (bukan muhrim), gambar pakwe ataupun makwe ke, aku akan jadik malas nak baca. Entah aku tak tau kenapa.. Adakah aku salah?

5. Lagi komen
Aku tak suka kalau aku klik komen, keluar pop up widgeo kecik tue.. Lambatkan masa 0.333 saat untuk pangkah..

6. Entri bola
Sekarang musim bola. Semua orang ataupun orang-orang borak pasal bola. Adus bosan la. Walaupun aku tiap-tiap hari tengok bola sampai insomnia dan lambat pegi interview, bosan la kalau ayik updated benda yang sama. Nak cerita yang best sikit.

7. Gosip Artis
Ni lagi satu aku malas sangat-sangat la nak baca. Entah lah, cukup-cukuplah nonsense macam-macam dalam majalah UPTV, Mempelam Muda, Meriah Hiburan.. hahaha..

Itu saja setakat ni. Hanya pandangan peribadi yang aku rasa nak kongsi. Ok aku nak tanya korang, bila korang singgah page aku, adakah korang rasa tak best? Jawab dengan ikhlas ok.. :)

a. Ya
b. Tidak
c. 50/50

Tinggal jawapan kat komen kalau rajin.. :)

Read Users' Comments (25)

25 Response to "Perasan Pandai: Konon Tip la.. hahah (tajuk entri telah diedit.. hahaha"

  1. Ayie says:
    June 16, 2010 at 1:33 AM

    Tapi bila kita tegur blogger seperti itu.. mereka akan berkata ini blog aku ke blog engkau.. ahhahahah

    By the way.. saya memang benci word vertification yang ada untuk mengomen di blog kamu ini...Sila buang ya

  2. Marsita Ishak says:
    June 16, 2010 at 1:33 AM

    setiap org mmpunyai cerita yg berbeza kt blog kn, n tu entry diorg.kdg2 ikut musim kot. nk2 mase ade cerite ADAMAYA, sume buat entry psal tu. kite pun naik bosan gak.

    tp ape nk buat kn, tu hak diorg

    sesekali trpanggil utk komen, kdg2 jd silent reader jer.. da follow your blog

    jom follow mybudget2shop.blogspot.com

  3. BudakHitam says:
    June 16, 2010 at 1:40 AM

    lor igt kan amende tadi..title memang controversial... popout mase komen tu angkara widget counter tu la.. widgeo and macam2 lagi... kadang bukan setakat klik komen je..ape2 yang kite klik first dekat page tu memang akan pop out...kecuali pangkah=)

  4. Unknown says:
    June 16, 2010 at 1:49 AM

    waduh2..bikin gawat saja tajuk entri..huahua

  5. Keretapi says:
    June 16, 2010 at 2:08 AM

    aku tak suke orang yg pergi blogwalking ni pastu tinggal trace kat shoutbox saje. . .

    macam, kau bace ke tak sebenarnye blog aku ni? ke nak capub je? heh teremo pule. sori.

    at least have the courtesy to comment about my post, even kat shoutbox tu kan.

    sesape terase? heheh.

    ya aku suke masuk blog ni :)

  6. _cik.laling_ says:
    June 16, 2010 at 2:45 AM

    sy ske belog ni....
    sori sy pon ad word vertification.....
    tp awk pon ad....

  7. semut lelabah says:
    June 16, 2010 at 2:54 AM

    ayie, teyha blog aku ada word verification juge ke? hahahah... sengal sungguh aku x sedar pun. hahah..

    tutt. tutt: same juge aku. ak akan pastikan kalo aku dtg, ak akn komen dulu, then baru shout. :)

    (kejab nk buang word verification kat komen blog aku.. serius ak x sedar rupanya ada.. :P

  8. semut lelabah says:
    June 16, 2010 at 3:13 AM

    bukan sebab ap, aku perasan mcm xdak.. haha.. da buang dah. mr ayie, miss teya, dan lain2 aku mengaku sengal.. heheh..

    miss marsita: a`ah itu hak peribadi.. siapalah aku ini..

    mr budak hitam, wan hafiz: heheh saje je petik nama beliau.. hahah

  9. K I E R A says:
    June 16, 2010 at 3:47 AM
    This comment has been removed by the author.
  10. K I E R A says:
    June 16, 2010 at 3:53 AM

    okay, sudah ada button ;)

  11. semut lelabah says:
    June 16, 2010 at 3:59 AM

    okie..

  12. CIKGU NAMAN says:
    June 16, 2010 at 8:18 AM

    ada ben tetiba,,haha

  13. HEMY says:
    June 16, 2010 at 8:22 AM

    kena faham..asal blog dari weblog..diari online..so kalau yg kisah peribadi je smpi hang jemu tu mmg hang tak patut komen..ok doh

    yg artis nye gosip sll objektif dia trafik..nk masyuk income..so dh tu objektif dia..nk watpe..yg dok update bola pn harap trafik

    dh bercabang dah dunia blog ni..bukn personal saja

  14. Shoffee says:
    June 16, 2010 at 10:22 AM

    Jawapan :

    a.!

  15. jannsheffie says:
    June 16, 2010 at 12:08 PM

    jujur nak jawab neh..A...

  16. Unknown says:
    June 16, 2010 at 2:00 PM

    Salam ziarah...
    baru singgah ni..so lum bule komen ape-ape..tapi 1st impression this blog is thumb up! keep it up!

  17. Dyla Dahlan says:
    June 16, 2010 at 2:11 PM

    1st time sngah!hihi..

    btw, blog ni nice, baca pun bes je..

    p/s:erk, terasa kot sbb suka letak gmbar pakwe kt blog sendiri..wakakakaka..hihi

  18. semut lelabah says:
    June 16, 2010 at 8:08 PM

    hemy: sekurang-kurang, kita sebagai blogger kena menyumbang sikit la.. bukan setakat increase trafic aja.. n aku suke juge baca kisah personal.. Banyak pengajaran. X penah bosan mengomen pun.. :) bagi aku, kisah artis x patut dijaja walaupun bole increase traffic. Bak kata Wardina Safiyya "artis x layak pun dijadikan role model" Cukuplah segala nonsense yg dah ada.. apa2 pun itu hanya personal opinion sja..

    msr: tima kasih
    jan: tima kasih
    nahdatulizah: tima kasih
    Fara: tima kasih..(kalau dah kawen kan, letaklah byk mana pun kita nak letak..Siap dapat pahala lagi..aku doakan moga kamu berdua bahgia dan jaga perhubungan dengan sebaik mungkin.
    naman: Hahaha.. saja petik nama beliau. rasanya beliau marah tak? hahah..

  19. Faiz says:
    June 16, 2010 at 11:04 PM

    kebnykan boleh terima la..hehe..luahan perasaan ini..hehe

  20. semut lelabah says:
    June 16, 2010 at 11:35 PM

    kira meluah la jugak en faiz. hahaha

  21. Unknown says:
    June 17, 2010 at 3:31 PM

    hmmm..... biasanya orang buat post pasal big event atau isu semasa...disebabkan ianya adalah hot keyword dari search engine... lagipun ia membantu blog kita muncul dalam hasil carian SERP...ada kaitan ngan SEO GAK.....

  22. semut lelabah says:
    June 17, 2010 at 7:59 PM

    betul tue en hazman.. tp kalau sume post pasal yg sama masak gak ler.. hehehe.. tgh belaja lagi.. :)

  23. Cik Bucken says:
    June 20, 2010 at 11:22 PM

    4. Owner blog dengan pakwe/makwe

    hahah! adekah blog gue pon terkene skali nehhh~wakakak

    nak jwb: YE!

    tp jawapan kat atas, YA
    tp ape gue kesah..uhuhu

  24. SiHatiMerah says:
    June 24, 2010 at 3:34 AM

    hahaha..kelakar kamu nie!jawapan aku,ya!
    *aku tersenyum sendiri~

  25. SiHatiMerah says:
    June 24, 2010 at 3:56 AM

    setuju dgn pendapat 1,2,4,7 =)