Apabila Tapak Kaki Berbicara- Alang-alang Tak Leh Tidur Jom Skodeng Anak Orang!


Jam sekarang tepat pukul 4.51 pagi, hari Isnin 7 Jun 2010..

Macam siut aku rasa sebab masih tak boleh tidur sampai sekarang padahal hari ni hari pertama aku kerja. Jom kongsi sebab kenapa mata tak boleh lelap (pendapat peribadi aku).

1. Minum minuman berkafein (Kopi, Cocoa, dsb)
Banyak kajian tunjukkan yang kafein menyebabkan seseorang tue rasa gampang dan aktif semacam. Sudahnya kalau amik terlebih sudah sebelum tidur maka kebarangkalian untuk tak dapu tidur adalah tinggi. Haha..
Gambar: sheknows.com

2. Tekanan
Tekanan boleh mempengaruhi mood, dan ini tidak membantu tubuh badan untuk relaks. Jadi, bila tubuh badan tak relaks sebelum tidur jadik mata susah nak lelap LOL!
Gambar: kosmo.com

3. Gangguan Perasaan
Pernah gaduh dengan awek, atau kemudian esok nak exam, dan kemudian apa pun sepatah haram tak baca lagi? Haa, ini salah sebab yang buatkan mata tak boleh pejam.
Gambar: www.koleksicinta.co.cc

4. Jiwang Tak Habis Cam Siut
Ni lagi bagus terjun lombong. Bergayut sampai telefon terbakar kat telinga lagi tak sedar, lagi mau bising cakap tak boleh tidur.

Gambar: www.abc.net.au
5. Ketagih Facebook, YM
Ni la satu menatang yang buat orang sekarang tak boleh tidur malam. Facebook, tak pun YM. Orang pegi berkebun waktu pagi, ni pegi berkebun tengah malam.

Gambar: www.flickr.com/photos/agrd_sn/34...3588346/
6. Mat Rempit Bising
Ni lagi satu lahabau kadang-kadang buat orang tak bole tidur. Memepak tak hengat-hengat. Yang bengang sambil memekak ada plak awek duk tenggek kat belakang. Ni kalau malam jumaat mat rempit buat bising, mau ada keluar muka depan Metro "Mat Rempit di Tetak Mati Katak". (Korang faham tak?)

Gambar:AFP

7. Tak ada dah..Itu saja...

Korang ingat, aku tak bley tidur, aku nak ajak korang pegi mengendap anak dara orang ke? Nak makan tapak kaki?

Salam dari tapak kaki aku..



Read Users' Comments (6)

6 Response to "Apabila Tapak Kaki Berbicara- Alang-alang Tak Leh Tidur Jom Skodeng Anak Orang!"

  1. Unknown says:
    June 7, 2010 at 10:35 AM

    satu lagi sebab tak boleh tido---update blog dan blogwalking..hehe...

  2. miss lolly a.k.a luvfareda says:
    June 7, 2010 at 7:16 PM

    selalu no 5 tuuuu :)

  3. semut lelabah says:
    June 7, 2010 at 7:48 PM

    hahah,,, setuju dengan cik sirna..
    miss loly: tau dah aku pun mmg selalu gitu.. haha ingt nak taubat dah.. :P

  4. .:pUbLiC_eNeMy:. says:
    June 8, 2010 at 7:58 AM

    minum kopi utk aku mmg xberjaya..haha..
    klu bab rempit pun xberjaya..

    tapi....gangguan perasaan tu mmg btol..
    tp bkn jiwang2..tp duk umah sorang2 n teringat hantu ju-on..adoi..xleh tidooo..makkkk...

  5. Myvitrd says:
    June 8, 2010 at 9:50 AM

    yang FB dengan YM tu aku setuju.. orang dalam kebun pon dah pandai main FB ni kan pulak yng keje dekat opis.. memanglah leka semua dibuatnya..

    http://myvitrd.blogspot.com/

  6. semut lelabah says:
    June 8, 2010 at 7:08 PM

    FB dan YM sememangnya gangguan tidur utama bagi aku.. hahaha