KEMPEN KAMI BLOGGER PICISAN MENENTANG KEKEJAMAN ISRAEL!

"Sesungguhnya kamu (Bani Israil) akan membuat kerusakan di muka bumi ini dua kali dan kamu pasti akan menyombongkan diri dengan kesombongan yang besar. Maka apabila datang saat hukuman kejahatan yang pertama dari kejahatan itu, Kami mendatangkan kepadamu hamba-hamba Kami yang mempunyai kekuatan besar, lalu mereka mencarimu keluar masuk kampung ke seluruh negeri. Dan itulah ketetapan yang pasti terlaksana" (QS. Al Israa’ 4-5)


Aku sekadar ingin memperingati diri akan apa erti syukur.. Dan jika adalah yang singgah di blog ini, harapnya kita sama-sama berfikir tentang erti sebuah syukur.. Moga sekelumit doa kita untuk kebahagian mereka di Palestin akan diterima Allah S.W.T

"Mana mak? mana ayah? Mana kakak? Moga nanti ku takkan menangis lagi apabila ke temu kalian di syurga.."


"Jika Allah S.W.T berkehendakkan dengan balingan sebiji batu kecil akan memecahkan kereta yang kebal ini, maka akan pecah tanpa ada baki sebutir debu sekalipun".


"Ibu: Anakku jangan menangis"
"Anak: Aku bukan menangis kerana takutkan dia, namun aku menangis kerana aku belum membalas jasamu membesarkan aku.."


"Bunuhlah aku, namun jangan kau bunuh kedua-dua anakku kerana aku mahu mereka melihat akan kehancuran mu kerana Rasulallah S.A.W bersabda "Belum akan tiba kiamat sehingga kaum muslimin memerangi kaum Yahudi. Kemudian mereka akan diperangi oleh kaum muslimin sehingga batu dan pohon sampai berkata: ‘Hai kaum muslimin, wahai hamba Allah, inilah seorang Yahudi tersembunyi di belakangku, datangilah dan bunuhlah". (Seluruh alam akan berkata begitu), kecuali pohon Al Gharghad. Sebab, sesungguhnya ia (pohon itu) tergolong pohon (simpatisan) kaum Yahudi" (HR. Bukhari & Muslim).

Read Users' Comments (2)

2 Response to "KEMPEN KAMI BLOGGER PICISAN MENENTANG KEKEJAMAN ISRAEL!"

  1. .ShazaSulaiman. says:
    June 9, 2010 at 8:47 AM

    kesian kan..same2 la kite doakn mereka..amin..

  2. semut lelabah says:
    June 9, 2010 at 7:25 PM

    itulah pasal.. sama-sama kita doa untuk saudara kita kat sana tue..