Sampai Seru: Kawen juge Nora Danish dengan aku.. Haha




"Aku sudah sangap nak kawen.. Sampai tahap air meleleh keluar ikut telinga. Hahaha... Tup-tup pada suatu petang yang damai, tetiba saja ada satu rombongan meminang datang ke rumah dengan sireh pinang segala bagai. Aku ingat rombongan tue datang jual pinang dan jugak sireh, rupa-rupanya datang nak meminang, bukan datang nak pinang akak aku, tapi datang nak meminang aku? Haha? Aku lelaki LOL!"

Dan rupa-rupanya, rombongan itu adalah rombongan Nora Danish.. LOL!

Korang percaya cerita tue? Kalau korang percaya, korang adalah sangat sengal, dan perlu lebih hati-hati supaya korang tak kena tipu dengan syarikat MLM, Along, Pak Man Telo, dan lain-lain. Haha.. Aku kencing korang saja! Haha!

Saja entri kali ni aku nak menyemak sikit cerita pasal sampai seru nak kawen.

Apakah sampai seru nak kawen? Sampai seru nak kawen kalau ikut pemahaman aku yang sengal ini adalah apabila kita rasa dalam hati bahawa kita memerlukan seseorang dalam hidup untuk berkongsi kasih, berkongsi sayang, berkongsi bantal, berkongsi tilam dan seangkatan dengannya. Pendek kata, sudah tiba lah masanya untuk kita menyalurkan apa saja yang selama ni kita salurkan dengan cara yang salah, kepada cara yang betul. Haha!

Bila dah ada perasaan tue, maknanya kenalah masuk meminang (kalau dah ada couple), carik calon kat Facebook, atau suh saja mak korang carik. Jika tidak, korang akan mengalami masalah jiwa kacau dan mungkin akan separuh mereng! Haha!

Perasaan sampai seru ni aku rasa subjektif. Mungkin setiap orang merasakannya dengan cara yang berbeza. Mungkin ada yang:

a. Guling-guling atas tilam
b. Panjat pokok mempelam
c. Buat-buat rajin siram pokok bunga kat depan rumah
d. Rasa jiwa kosong
e. Sangap a.k.a gersang! Hahaah!

Aku tak pernah rasa perasaan ni. So aku kurang la pasti sangat. Tapi, ikut pengamatan dan juga cerita member-member, biasanya la kan perasaan "jiwa kosong" adalah tanda-tanda seru untuk kawen adalah sudah sampai! Betul ke tak? Korang yang rasa korang tau la! Haha..

Bagi aku sampai seru ni memang tanda-tanda yang kita perlu ada seseorang dalam hidup untuk dijadikan teman yang sah, tapi yang tak bestnya, sampai seru sampai pada timing yang tak betul. Antaranya:

a. Masa tak dak duit
b. Masa hutang keliling pinggang
c. Masa tak dak calon
d. Masa baru clash
e. Masa tengah belajar

Bila timing tak betul, ni yang masalah. Cuma tahap kesabaran dan iman sajalah benteng kukuh..

Soalan member:

Adakah hangat bercinta itu adalah perasaan sampai seru nak kawin?

Jawapan aku:

Tak, itu saja je korang gatai dan gedik. Hahaha!

Soalan budak sekolah:

Saya berumur 14 tahun, baru datang haid pertama dan ada seorang couple. Saya rasa sudah sampai seru untuk saya kawin. Betul ke tak?

Jawapan aku:

Meh aku tampar ko laju-laju. Itu bukan seru. Tapi adalah perasaan biasa orang baru cukup umur. Jangan jadik bodoh dan belajar betul-betul supaya dapat tolong family.

Soalan anak gadis yang couple dengan PATI:

Saya baru berumur 18 tahun dan teman lelaki saya seorang PATI dari Lambok, Indonesia. Teman lelaki saya, Suparjo mengajak saya untuk lari ke Lambok kerana katanya sudah sampai seru untuk dia dan saya kawin. Pendapat anda?

Jawapan aku:

Sebelum ko lari ke Lambok sama-sama dia, baik ko fikir beberapa perkara utama:

a. Keluarga
b. Corak kehidupan kat sana
c. Adakah sampai mampos ko nak duduk kat sana?

Cuba lenyapkan dulu perasaan cinta tue, then baru buat keputusan.

Soalan biasa:

Saya anak dara, couple dengan seorang lelaki berumur dan ada isteri dan 5 anak. Saya rasa sudah sampai masanya untuk saya kawin. Bagaimana?

Jawapan aku:

Kalaulah lelaki itu ikhlas untuk kawin dan mengambil ko jadik isteri kedua, ketiga atau keempat, maka dia akan buat dengan cara yang betul iaitu:

a. Bersemuka dengan isteri atau isteri-isteri dia
b. Isteri dia bersetuju (ini tandanya dia adalah lelaki yang baik)
c. Dia berjumpa dengan keluarga ko dan terangkan hal sebenar
d. Dia tidak bersembunyi-sembunyi atau mengajak ko kawin di Siam

Sampai seru ni adalah perasaan subjektif. Akan tetapilah, aku selalu berharap kalau sudah ada teman di hati, atau teman istimewa, maka cepat-cepatlah kawin. Dapat pahala wooo..

Korang ada pengalaman pasal sampi seru ni? Jangan segan untuk share di komen ye.

p/s: Aku menggunakan istilah kawin. Tapi istilah yang lebih tepat adalah nikah..





Read Users' Comments (34)

34 Response to "Sampai Seru: Kawen juge Nora Danish dengan aku.. Haha"

  1. cik panadol says:
    June 20, 2010 at 12:30 AM

    hadoi...nora danish?xde yg lg ok ke?hahaha
    (sori la, sy xberapa nk suke nk die ni...)

  2. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 12:38 AM

    Hehe.. Sampai seru saja.. :P

  3. Hanis Tang says:
    June 20, 2010 at 12:48 AM

    kelakar entri nih!

  4. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 1:00 AM

    tima kasih.. haha

  5. Opah Vogue says:
    June 20, 2010 at 2:08 AM

    amboi...gagaggaa...mn tau kn,kalo jodoh ngn die ok gak kn,gegar 1 malaya neh...huhuhu...

  6. HfztnBasri says:
    June 20, 2010 at 2:37 AM

    gaye uat entri neyh cam da smpai seru bro !
    hahha :D

  7. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 2:37 AM

    gadis biasa: aku tak mau.. hahaha

  8. Opah Vogue says:
    June 20, 2010 at 2:42 AM

    npe x mauuu?alaaa...mau la!
    huhuhuhu...naseb...

  9. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 2:51 AM

    chentapelangi: seru mende. seru itu yer asik sangap saja tapi duitnye mane? so kene puasa la.. hahah

    gadis biasa: sebab tak mo lah.. sapa la nak kat aku nie.. hahah

  10. K I E R A says:
    June 20, 2010 at 3:16 AM

    HAHA, Nora Danish ? Terlalu comell.
    Entri kau menarik ntok dibaca kala malam menjelma.
    ;)

  11. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 3:17 AM

    kiera: pastue ko berangan kan? hahaha..

  12. Cik Nass says:
    June 20, 2010 at 7:44 AM

    Salam,
    Amboi...Nora Danish pinang kam0 ea. Janda meletop tu. Hehe. Gurau aje.

    Kalau nak cerita sal sampai seru ni, kita pun takkan menjangka perkara tu dah sampai. Tapi insyaALLAH pada masa itu, anda akan rasa sangat bersedia dari segi fizikal dan mental untuk berkahwin. Itulah rasanya bila dah sampai seru.

    Tentang lari ke Lombok tu. No komen. Ekekekeke.

    Tiba-tiba teringat kata-kata berbisa ini,
    JANGAN JADIKAN CINTA ITU SEGALA-GALANYA, KERANA JIKA AKU KEHILANGAN CINTA, AKU AKAN KEHILANGAN SEGALA-GALANYA.

    Salam perkenalan dari Cik Nass.

  13. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 7:51 AM

    adakah cik nass ada pengalaman sebab baru je tadi singgah blog cik nas dan lagipun saya nie baru saja berblog.. haha.. Cerita sikit cik Nas kalo ada kesempatan.. :)

    Salam2,, meh tambah nasik jangan segan. Hahaha

  14. .ShazaSulaiman. says:
    June 20, 2010 at 11:21 AM

    hoho.entry neh menarik.btol2.klo xde calon mmg salah tu timingnyer.hehe.

  15. Arif Dzulkifli says:
    June 20, 2010 at 12:17 PM

    aku rs mcm plik je mksud smpai seru ko..tatau la kot2 aku yg slma ni salah phm..sbb apa yg ak tau psl smpai seru ni, tak kira seseorang tu da ada calon ke blum, sdia ke blum, ada duit ke blum, kalu dah smpai seru tu, kahwin jgak..means smpai seru tu mcm dh smpai jodoh..smpai seru tu bkan suatu perasaan atau petanda..tu yg aku paham la..kalu pemahaman aku tu yg slh, sila ampunkan la ye..hahahaha

    pe2 pn ak ttap suka dgn statement ko yg ni -> "sudah tiba lah masanya untuk kita menyalurkan apa saja yang selama ni kita salurkan dengan cara yang salah, kepada cara yang betul."

    hahaha

  16. sall says:
    June 20, 2010 at 1:45 PM

    Amin....

  17. IRAH HAJERAH AZMAN says:
    June 20, 2010 at 3:17 PM

    di pinang janda anak satu tapi sgt2 hot tu I rasa mimpi indah setiap lelaki. Heh. I si bujang yang single.tak punya pengalaman nak punya rasa sudah di seru :|

  18. Cik Bucken says:
    June 20, 2010 at 4:55 PM

    banyak kali dah rase ni..hahahah.timing je lom betol lg.-_-"

  19. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 5:43 PM

    YORKE: pemahaman ko x salah. setiap orang berhak ada pemahaman masing2. Pemahaman aku yang sengal nie gini.. haha (ko selalau salurkan kat mana yorke? hahaha. Gurau saja)

    S: Mesti ko ad experience kan? hahaha...

    SALL: Amin

    IERA: Dia sangat HOT kot. Tapi jika dia datang meminang, itu adalah keajaiban. Tak lama adalah lagi perasaan tue. Ko tunggu je. hahaha

    CIK BUCKEN: So. tunggu apa lagi baik carik cepat-cepat.. Tuan empunya badan ni pun single lagi nie. hahaha... :)

  20. Cik Bucken says:
    June 20, 2010 at 5:56 PM

    wahaha..dah 50% own to sumbody lah en.hapiz. 50% lagi tu, kene tunggu seru pade perfect timing tu...uhuhu

  21. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 6:31 PM

    CIK BUCKEN: ooo... dah agak dah.. hahahah

  22. Nor Liza Abdul Rahman says:
    June 20, 2010 at 7:21 PM

    alah omak kawinkan aku....~aku dh sampai seru daaaa

  23. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 7:47 PM

    :) ye ke cik zaza.. suh la cik abang masuk meminang.. haha

  24. Anonymous Says:
    June 20, 2010 at 7:54 PM

    tuan pnye belog ni xsbr nk kawen..da smpai seru ke?hehe..=p

  25. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 8:15 PM

    ney: ikut hati memang malam ni jugak nak kawen.. hahah.. tapi duit xde, calon xde.. macam mana.. cuba ko bagi solution kat aku.. hahaha

  26. .:pUbLiC_eNeMy:. says:
    June 20, 2010 at 8:20 PM

    hahaha..sudah sampai seru tp xde duit..mcm mana tu? :D

  27. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 8:30 PM

    public enemy: kena banyak puasa la.. hahahahahah

  28. Arif Dzulkifli says:
    June 20, 2010 at 9:34 PM

    haih..aku dah ada saluran yg halal..tak kan nk pegi ikut lain plak..hahaha

  29. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 9:39 PM

    yorke: ye ke? aku ingt ko belum kawen.. sori bro tPI lu betul2 awet mude.. :P

  30. Arif Dzulkifli says:
    June 20, 2010 at 9:41 PM

    adeh..nmpak sgt muka aku xlayak lg nk kawen..seb baek xkawen lagi..hahaha

  31. semut lelabah says:
    June 20, 2010 at 11:01 PM

    yorke: kena lagi aku!

  32. Aina says:
    June 21, 2010 at 12:31 AM

    pengalaman sampai seru ? haha , nak pikir kawen2 nihh pun tak teringin lagii , :DD

  33. semut lelabah says:
    June 21, 2010 at 3:25 AM

    alisha: nanti2 sampai la tue.. :P

  34. tiafazunia says:
    July 16, 2010 at 12:14 PM

    blogwalking kt cni td,
    nmpak cam ko ske nora danish neh ek ?


    :)

    patot laa entry latest pikcher dye jugakkk!