SILA JANGAN PERCAYA WANITA

Bagi yang blur-blur tentang apa yang aku cuba bebelkan ini, cuba klik sini untuk entri sebelumnya. Jika lepas aku cuba sampaikan mengapa lelaki tidak harus dipercayai, kali ini adalah yang sebaliknya iaitu:

Sila Jangan Percaya Wanita Laju-Laju

Bagi aku, wanita adalah makhluk Allah paling "indah". Tiada yang seindah wanita. Memang gila habis la kalau seorang lelaki itu memilih jalan kelam untuk bantai bontot kaum sejenis. Itu bukan naluri, itu adalah nafsu songsang yang ditunggang syaitan.

Tapi, wanita tidak harus dipercayai laju-laju oleh kerana beberapa sebab (cuba fokus kepada elemen cinta untuk lebih faham). Aku senaraikan sikit-sikit:

Salah guna "keindahan"
Tidak sedikit wanita menggunakan "keindahan" dirinya untuk berlaku tidak baik, bukan saja kepada lelaki, tapi juga kepada wanita. Contoh?

a. Kikis harta lelaki
b. Rampas suami orang

Betul ke tak?

Ayat Menggoda
Kalau lelaki ayat putar belit, wanita sangat ampuh dengan ayat menggoda. Wanita boleh bikin hati lelaki cair dengan hanya guna suara lunak, lemah lembut (sampai rasa kadang-kadang nak lekeh laju-laju). Contoh?

"Abangggggggg... Tolonglah beli Handbag Prada tue.. Lawa sangatttt.. Beli ye banggggg..." (sila guna nada paling mengada dan lemah lembut).

Mungkin Meninggalkan
Wanita akan carik lelaki yang terbaik dan sesuai dengan beliau. Tidak sedikit wanita yang bermain kayu tiga, empat atau lima semata-mata untuk carik yang terbaik. Banyak kawan-kawan wanita aku sendiri yang secara sengaja atau tak telah bermain kayu tiga semata-mata untuk carik yang terbaik. Dan ada seorang kawan secourse mate aku dulu (yang aku cuba tackle tak dapat-dapat.. haha) walau berlambak gila laki duk ayat dia, sikit pun dia tak goyang. Aku tanya sebab apa? Beliau selamba jawab: "Aku payah nak setia dan aku takut aku tak setia".

Jadi para lelaki termasuk aku, sila jadi yang terbaik.

Perempuan Adalah Materialistik
Jangan salah faham. Aku tidak katakan kepada semua. Segelintir saja. Ada wanita yang sangat-sangat memandang kebendaan. Nak yang ada kereta, nak yang mampu adakan itu dan ini. Bagi aku, memandang kebendaan tidak salah. Ye lah, tak kan nak makan pasir kot bila kahwin kan? Tapi jangan lebih-lebih sudah.

Perempuan Mulut Kadang-kadang....
Ada beberapa jenis wanita yang suka sangat menjaja cerita pasal keburukan orang lain. Lelaki pun ada. Tapi lelaki agak kurang sebab kami cool. Haha...

Jadi sila hati-hati bila wanita mula bercerita.

Pandai Sandiwara
Perempuan jugak terkenal dengan sandiwara. Terutama sandiwara air mata. Memang kebanyakkan lelaki sangat alah dengan air mata wanita, termasuklah aku. Jadi tak sedikit wanita gunakan kelebihan ni.

Tak tetap Pendirian
Bagi aku, ramai wanita yang agak tak tetap pendirian. Cepat goyang, Cepat nangis. Cepat jugak melenting. Tapi, ada jugak wanita yang sangat kukuh pendirian, dan sangat gagah. Contohnya macam ibu tunggal yang berjaya.

Wanita yang tak tetap pendirian biasanya sangat mudah dipermainkan. Sama jugalah dengan lelaki.

Nota kaki:

Tak semua wanita macam ni. Harap maklum.
Aku agak tak sihat. Maaf kalau tak faham kalau ayat tunggang langgang.

Wanita jangan banned blog aku. Haha..








Read Users' Comments (24)

24 Response to "SILA JANGAN PERCAYA WANITA"

  1. cik panadol says:
    July 18, 2010 at 10:46 PM

    aku tak banned blog ko...ada gak betolnye pendapat ko ni...walaupon tak semua perempuan cmtu...tp jgn ko tak percaya sangat ngn perempuan..kalo tak cmne ko nk cari teman hidop hahaha...

    get well soon... =)

  2. Namia Cinta says:
    July 18, 2010 at 11:47 PM

    memang ada perempuan yang macam tuh, tapi aku bukan perempuan dalam kategori yang kau list kan tuh... mihahahah bukan nk tunjuk baik tapi aku lebih suka jadi diri aku yang sebenar...

    apa pun info yang menarik

  3. Namia Cinta says:
    July 18, 2010 at 11:47 PM
    This comment has been removed by the author.
  4. Ery Farieha says:
    July 18, 2010 at 11:50 PM

    x tetap pendirian tu betol la kot
    hohohoh~

  5. Sarah Nivea says:
    July 19, 2010 at 12:12 AM

    "Abangggggggg... Tolonglah beli Handbag Prada tue.. Lawa sangatttt.. Beli ye banggggg..." (sila guna nada paling mengada dan lemah lembut).


    ya ampunnn...
    tak bleh blah statement nie...
    LOL...

    P/S: zaman hi-tech, ramai educated, ramai berkerjaya...still ade ke pompuan sengal cap 'lintah' yg dok menempek kat lelaki camtu skrg nie ekk...?

  6. Hapiz Rahman says:
    July 19, 2010 at 12:53 AM

    cik penadol: hahaha.. badan aku ni mengada lebih!

    namia: ada. tapi tak semua..

    sarahL apa plak takdak.. ada apa..

  7. J. Love says:
    July 19, 2010 at 1:10 AM

    gua materialistik.

    :D

  8. yayahidayah says:
    July 19, 2010 at 1:21 AM

    perghh mula2 nak bannd..tp ttbe adew plak die nyer mota kaki.

    yup bukan sume wanita begitu.harap maklum.cume jumpe xjumpe jew

  9. LiFe KaMi says:
    July 19, 2010 at 2:09 AM

    perempuan yang tak suka meminta.. low profile ,tak mngada2, sopan, solehah.. itu yg bole dipercayai...

  10. SiHatiMerah says:
    July 19, 2010 at 2:51 AM

    Omg!!sumanya kena dgn aku,LELAKI!SILA JGN PERCAYA AKU.hahaha..mcm2 lah.
    Semoga sihat cergas cepat.

  11. Husna Hadzarami says:
    July 19, 2010 at 9:49 AM

    wanita kikis duit lelaki memang biasa didengari, dan boleh diterima (aku bukan menyokong, cuma dah jadi lumrah lah lelaki memang kena tanggung wanita heh heh). tapi zaman sekarang lelaki yang macam dah biasa kikis duit wanita la, lagi keji kot.

  12. cokelat says:
    July 19, 2010 at 9:57 AM

    xsalah pon pmpuan bersikap macam tu

  13. tia says:
    July 19, 2010 at 10:57 AM

    xkn laa sbb neh nk banned blog ko,
    bahaahaha~
    tp btol n xbtol bnde neh,
    tp sume pendapat msg2 kan ? :)

  14. Poyaty says:
    July 19, 2010 at 12:10 PM

    jgn percaya wanita jahat saje. wanita baik sila percaya

  15. molmolla says:
    July 19, 2010 at 1:46 PM

    aku materialistik kot!! hahahahahahaahahahahaha :D

  16. llizam says:
    July 19, 2010 at 4:21 PM

    zam pun materialistik gak, nak itu, ini. muahahhaha ;p hmmm, memang lelaki cair ngn air mata pompuan ek, uihhh nak cube la nnti. mane tau tambah lg dgn ayat nada mencairkan, dapat beg mahal sebijik! tak pun, dapat cincin! ngeh3 ;p *angan2 tul!

  17. llizam says:
    July 19, 2010 at 4:24 PM

    sarah nivea, mungkin sekarang Gf tak mtk beg mahal2 dah, mtk barg hitech punya mcm laptop, kamera digital dan sbginya. ;p

  18. Teyha is daddy's girl says:
    July 19, 2010 at 4:31 PM

    no komen...
    huhuhuh

  19. .:Azreen:. says:
    July 19, 2010 at 7:00 PM

    aku seorang yang....
    a)materialistik
    b)kaki goda
    c) suka jaja citer

    hahahah.. cepat!! sapa yg nakkan aku sila batalkan niat korang sekarang!!!!

    gagagaga..

    :-)

  20. miss lolly a.k.a luvfareda says:
    July 19, 2010 at 7:23 PM

    aishoooooo.


    nasib baik xterasa =.=: lalalalla.

  21. Hapiz Rahman says:
    July 19, 2010 at 9:40 PM

    life kami: anda mengatakan tentang diri anda? haha

    j;love: gua tau.. haha

    yaya: tolong jangan..

    sihati merah: ooo.. ye ke? haha

    husna: gila keji laki kikis duit perempuan. baik mati kena baham buaya lagi baik..

    cokelat: kenapa tak salah?

    tia: mana la tau kan.. haha.. setiap orang ada pendapat masing-masing.. :)

    poyati: mana nak tau.. percaye je dan sila ambik risiko..

    malmolla: sejak bila ko tukar nick name ni cik su'aidah?

    zam: lelaki sila jauhi zam.. haha gurau je..

    betul kate ko tue zam. mungkin barang berbeza, tapi still ada yang request beg prada kot.. haha

    teyha: no komen saje kamu ni.. :)

    azreen: pengakuan berani. ada ramai kot nak sebab ko cun..

    miss lolly: ye ke tak terasa? :P

  22. drill_red says:
    July 20, 2010 at 1:32 PM

    cadangan.... NEXT TopiC..

    JANGAN PERCAYA LELAKI!!

    he he he :P

  23. Anonymous Says:
    January 9, 2014 at 7:57 PM

    Salam....good conversation and its right because todays women not the same as before...so men also have the right too protect them self...this phenomena
    become because of some bunch of dumb guys too...so guys of 21 century stay smart and strong as always...

  24. Anonymous Says:
    December 10, 2014 at 9:47 PM

    Thats right. . .but i am not defend both gander. .i believe my self more. .but just one thing admin. .if a guy doesnt like a girl..that doesnt meant anything wrong with them. .please. .single is not criminal. .
    I am a men and i dont like both. .i love my self much. . .
    SEAL boy. . .