Wanita Pilihan

Entri ini bersifat agak-agak jiwang. Oleh itu, cepat sediakan beg plastik sebelum anda muntah.. :P

Seingat aku, sepanjang aku aku hidup, aku tak pernah secara spesifik@terperinci menceritakan kepada sesiapa tentang bagaimana jenis wanita yang aku tunggu-tunggu dalam hidup aku. Mak aku pun tak penah aku cerita. Kalau general biasalah..

Tapi, oleh sebabnya aku berasa sangat tak sihat hari ni, angin kentut aku pun nampaknya tak stabil, dan mood mengada-mengada inginkan belaian kasih sayang naik memuncak.. Adakah normal? Haha..

Jesteru itu... (cheewaah macam bagi ucapan plak) aku teringin nak kongsi kepada anda, anda dan anda semua yang sama ada singgah disini secara sengaja, atau tak sengaja (carik laman web blue, sesat) bagaimana jenis perempuan yang aku carik-carik untuk dijadikan teman hidup.. (wei kenapa tetiba aku rasa loya nie). Ni pun aku rasa general guideline je (tapi agak lengkap).

(Mak, kalau baca blog nie, mak tolong carik untuk abang.. Hahah)

Baik macam malaikat?
Aku ni taklah baik. Tapi taklah jahat. Aku cuma mencarik beliau yang sederhana dalam segala segi.

Cantik macam bidadari?
Aku nie taklah hensem. Biasa-biasa saja. Jadik, tak pernah langsung mimpikan dapat beliau yang macam bidadari.

Lembut hati macam J.love? (Suka suki petik)
Aku nie jenis yang sangat keras hati, but certain part hati aku boleh jadik lembut macam bubur nasi. Aku harap beliau yang lembut hati akan dapat mencairkan hati aku yang keras nie.

Lembut tutur kata?
Tak kisah. Kalau lembut sangat risau plak aku nanti aku tak tahan nak kan beliau tiap-tiap malam. :P

Pakai tudung labuh?
Terus terang aku cakap, aku tak la kisah sama ada beliau bertudung, bertudung labuh, atau tidak bertudung. Tapi, kalau tudung labuh ok gak sebab cuma aku saja usha dia. She's mine!

Seksi macam Angelina Jolie?
Tidak sama sekali!

Saiz badan?
Aku ni kecik comel je orangnya. Harapnya beliau juga kecik comel. :P

Putih macam kapas?
Aku berkulit gelap. Jadik aku nak beliau agak cerah sikit kulitnya. Barulah tangerine!

Tinggi macam Kavita Kour?
Aku ni rendah je orangnya, jadi harapnya beliau taklah tinggi sangat. Haha..

Pandai masak?
Aku siyesly tak kisah sama ada beliau pandai masak atau tak. Tapi, yang pentingnya, beliau harus rajin ke dapur. Masak tak sedap pun takpe! Lagi satu, beliau juga mesti willing untuk masak sarapan dan boleh kejutkan aku bangun pagi dengan lembut.

Iron baju
Beliau mesti willing untuk ironkan baju aku sebab aku sangat malas nak iron baju. Kecuali kalau beliau tak sihat, aku akan ironkan baju sendiri. Ataupun ketika beliau mengandung dan dalam pantang. Beliau adalah raja dan boleh buli aku sesuka hati.

Bebel?
Harapnya, beliau bukan jenis yang kuat bebel. Pedih telinga woo..


Melengkapi aku dan beliau
Ni yang last. Aku tak harapkan yang pelik-pelik, tapi paling penting beliau mestilah melengkapi aku, dan aku melengkapi beliau?

-tamat-

Nota kaki:

Aku masih SINGLE, ada sesiapa sudi? :P

Entri ini buat anda yang baca loya dan rasa nak muntahkah? Hahahah..
















Read Users' Comments (18)

18 Response to "Wanita Pilihan"

  1. Unknown says:
    July 5, 2010 at 10:37 PM

    memelih yer.. hehe.. :D

    my recent post:
    layan lagu 6ixth sense

  2. Anonymous Says:
    July 5, 2010 at 10:38 PM

    tetiba plak aku rase aku bukan wanita pilihan.. hahahahaha :-P

  3. cik panadol says:
    July 5, 2010 at 10:38 PM

    wah promote diri nampak!
    first time baca lelaki wat entry pasal wanita pilihan..selalu perempuan je yg buat...jiwang sey....

    harap awk jumpe wanita idaman awk tu...insya-Allah kalo ade jodoh tak kemana....=)

  4. Unknown says:
    July 5, 2010 at 10:40 PM

    ni kalo mak u baca mst pening nak cari.. ahha. ;p

  5. sarah shafie says:
    July 5, 2010 at 10:48 PM

    byk tul syarat2..jenuh tuh..

  6. semut lelabah says:
    July 5, 2010 at 11:03 PM

    zairie: mana ada memilih.. cube baca betul2.. huhuhu

    azreen: rileklah.. haha

    cik penadol: mana ada promote! angin tak berapa bwetul sebab tak berapa sihat.. :P

    haura malina: mana ada pening. simple je.:P

    sarah: mana ada banyak. sikit je. :)

  7. Anonymous Says:
    July 6, 2010 at 12:39 AM

    hoi hoi hoi! gua lembut hati? mane ade! gua macho okeh!

  8. Faiz says:
    July 6, 2010 at 1:31 AM

    sudah mcm jwtn kosong je..hehe..npe x publish dlm jobstreet ke..hhuhu..anyway..good taste..hehe..selalunye pe yg kite idam kn bukan sume kite dpt..mybe dlm byk2 1 je yg kne..jodoh pertemuan ajal maut semua di tangan ALLAH..kita hanya mampu berusaha..hehe..byk2 lah berdoa..suruh mak cari kn..hehe..terus trg..anak jiran tu kn ade..haha..

    p/s:thanks komen kt blog..
    Hit My Latest Update

  9. semut lelabah says:
    July 6, 2010 at 1:43 AM

    j.love: ala, wa tau dalam hati lu ada taman.. hahahaha

    faiz: hhaha.. aku pun terfikir nak buat camtue gak. bagi aku la, kriteria last tue adalah yang sebenar-benarnya..

    (memang ingat nak suh mak carik je. aku kolot kan?)

  10. SiHatiMerah says:
    July 6, 2010 at 1:46 AM

    ahaa..entri ini xda lah keterlaluan pun,nice2!
    atleast,gadis2 yg baca bleh lah amik sebagai tips hahaa..
    btw,ciri2 semua kt atas tu xda pd sy,hehe..
    eh,lepas nie nk buat entri lelaki idaman lah,ahaha

  11. yantisa says:
    July 6, 2010 at 6:38 AM

    meh..mai jadi adik ipor akak ..he..he

  12. yayahidayah says:
    July 6, 2010 at 12:15 PM

    pergh sungguh bnyak die punya syarat!
    adeh fening kot mak awk nak carik ennn!
    adoiyaii!

  13. Leelee says:
    July 6, 2010 at 6:45 PM

    baguslah kalau dapat jumpa orang macam tu, kan?
    :)

  14. Anonymous Says:
    July 6, 2010 at 8:22 PM

    wanita yg baik adalah utk lelaki yg baik..vice-versa...all de best to u kecik...semoga ko dapat wanita pilihan ko..hehehehh..nice entry act, coz leh jd kan guideline utk aku as a woman.....

  15. semut lelabah says:
    July 6, 2010 at 8:44 PM

    sihatimerah: xde? hadooii.. huhu

    yanti isa: hehe.. meh a masuk meminang. hahah

  16. Hidayati Farhan says:
    July 6, 2010 at 8:44 PM

    aloh, sampai saiz badan je saya dah stop. ahahaha, saya boolat. jadi, xleh la ek? hihi

  17. semut lelabah says:
    July 7, 2010 at 10:32 PM

    yayahidayah: mana ada banyak. biasa2 je.. :)

    leelee: Entah bila nak dapat jumpa

    ila haron: wei jangan reveal nama aku "kecik" kat blog.. haha

    suhaisweet: Will do.. :)

    poyati: buat lawak ye.. :)

  18. bebel bubble says:
    September 21, 2010 at 1:23 AM
    This comment has been removed by the author.